EPOS introduceert IMPACT-headsets voor contactcenters

Epos_Arnoud Dolle 2023De groei van het aantal online transacties verandert ook de vraag naar telefonische support. Contactcenters worden steeds belangrijker, zelfs in een tijd waarin AI-chatbots veel werk overnemen. Om medewerkers van contactcenters optimaal te ondersteunen, komt EPOS met een lijn headsets in de IMPACT-familie. Ze zijn geoptimaliseerd voor contactcenters waar soms tientallen medewerkers in één ruimte zitten te telefoneren. Arnoud Dollé, Director Global Alliances and Benelux Sales bij EPOS, legt uit waarom de introductie belangrijk is.

Arnoud: “EPOS is een van de marktleiders op het gebied van professionele headsets. Omdat communicatie gebaat is bij optimaal draagcomfort en een hoge verstaanbaarheid, zijn headsets de afgelopen jaren steeds complexere instrumenten. Het zijn niet langer twee luidsprekertjes en een microfoon, het is een complex samenspel van deze componenten met zeer geavanceerde elektronica en een optimale vormgeving en materiaalkeuze, zoals traagschuim voor de oorkussens. EPOS, onderdeel van de Deense Demant Group, heeft veel energie en geld gestopt in de research die doorbraken heeft opgeleverd op het gebied van verstaanbaarheid. De industry leading voice pickup maakt het verschil.”

BrainAdapt

Met BrainAdapt introduceert EPOS audio die is geoptimaliseerd voor verwerking door de hersenen. Het proces van luisteren omvat volgens EPOS drie componenten: oriënteren, focussen en herkennen. Alle drie de componenten moeten worden ingevuld voor een goed resultaat. “Bij zakelijke conversaties is het belangrijk dat de informatie die we waarnemen op de juiste manier wordt geïnterpreteerd. Je gehoor wordt continu bestookt met stoorsignalen die ruis veroorzaken”, weet Arnoud. “Om uiteindelijk de juiste informatie te herkennen, moet de auditieve cortex in de hersenen veel filteren. Daar wordt uiteindelijk het onderscheid gemaakt tussen een stoorsignaal en relevante informatie. En precies daarbij helpt BrainAdapt; het ontlast je hersenen.”

De drie nieuwe headsets, de bekabelde USB-headsets, de IMPACT 700/800 en de draadloze IMPACT 1000, zijn voorzien van deze geavanceerde DSP-technologie. Dat is ook hard nodig: callcenters zijn immers vaak druk bevolkt en iedereen voert zijn eigen gesprek. Om te voorkomen dat mensen worden gestoord in hun conversatie en klanten signalen oppikken van andere gesprekken, is een optimale afstelling van de microfoon noodzakelijk.

Arnoud: “In onze IMPACT-headsets controleert de elektronica, afhankelijk van het model, tussen de 25.000 en 32.000 keer per seconde de signalen die door de drie (700-serie) of vier (800 en 1000-serie) verschillende beamforming microfoons opgepikt worden. Hierdoor wordt de interferentie van de omgeving optimaal geneutraliseerd.” Alle drie de headsets zijn voor Teams gecertificeerd, en de 800- en 1000-modellen hebben ook nog een actieve ruisonderdrukking.

Duurzaamheid is troef

Als onderdeel van de toonaangevende hoorzorg- en technologiegroep Demant, is EPOS geïntegreerd in de collectieve duurzaamheidsstrategie. Het concern zet zich in om bij te dragen aan de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties. Het bedrijf streeft ernaar om verpakkingen en afval te verminderen, de productie en inkoop van groene energie te stimuleren en werkt aan ambitieuze emissiereducties, met name bij het gebruik van transport.

“Als onderdeel van de Demant Group en in lijn met die centrale ambities, wil EPOS in 2050 dus helemaal CO2-neutraal werken”, zegt Arnoud. “Dat is een stevige opgave. Het gaat immers niet alleen om je eigen processen, ook de rol van de toeleveranciers is bepalend. Op dit moment zie je ook aan de buitenkant al veranderingen: de verpakkingen worden efficiënter en helemaal recyclebaar. Vanaf april is de verpakking van de IMPACT-producten helemaal FSC-gecertificeerd. We zijn er volop mee bezig en werken met de EcoVadis-certificering (sustainability rating). EcoVadis is een vertrouwde wereldwijde leider op het gebied van duurzaamheidsbeoordelingen voor bedrijven.”

De EcoVadis-certificering heeft drie niveaus: brons, zilver en goud. Op basis van 21 criteria krijgen ondernemers een waardering. Arnoud: “Op dit moment zijn we brons, met een score van 84 procent en we streven naar 85 procent want dan zijn we zilver. Met de bronzen certificering zitten we qua duurzaamheid bij de top 35 procent ondernemingen. De hoge score betekent dat we alles doen om nu al zo duurzaam mogelijk te werken en het hergebruik van grondstoffen te stimuleren.”

Meer weten over de EPOS Impact 700-lijn? Bel Channel Marketing Manager Benelux Hanneke Verlinden op 0631 764 081 of stuur een e-mail naar sales-benelux@eposaudio.com.

 

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2024-02)

Mobiele versie afsluiten