Enreach heeft het Deense HeroBase overgenomen en breidt zo zijn productaanbod uit met, naar eigen zeggen, een volledig AVG-conforme cloud contactcenter-oplossing voor partners en klanten in heel Europa. Tegelijkertijd vergroot Enreach de aanwezigheid in Scandinavië.
HeroBase verkoopt haar eigen software, Hero Outbound, aan meer dan 175 klanten in acht landen en verwerkt meer dan 250 miljoen oproepen per jaar. Het Deense bedrijf ontwikkelt sinds 2016 flexibele en multichannel salesoplossingen voor middelgrote tot grote bedrijven. HeroBase heeft in 2018 de overname gedaan van CampaignOne en voegde zo marketing automatiseringstools toe aan haar portfolio en betrad hiermee de Zweedse en Finse markt. HeroBase lanceerde in 2018 haar geïntegreerde betalingsdienst Hero Payments.
HeroBase blijft onafhankelijk opereren, maar profiteert ook de voordelen en synergie in de Enreach-groep. Het bedrijf met 40 medewerkers blijft gevestigd in Kopenhagen. CEO Casper Langhoff en zijn managementteam blijven aan. “De overname is een strategische en weloverwogen beslissing die de groei van onze bestaande klanten en van de hele groep op het gebied van contactcenters faciliteert. Een goed voorbeeld is de synergie tussen HeroBase en Masvoz dat ook in de Enreach-groep zit.”
Buy-and-build
Enreach is het moederbedrijf van onder meer Voiceworks, Eazit en i4IP en is een grote aanbieders van zakelijke communicatie en samenwerkingsoplossingen in Europa. Het bedrijf wordt gesteund door investeringsmaatschappij Waterland. CEO Stijn Nijhuis (foto rechts) stelt dat de overname van HeroBase bijdraagt bij aan de buy-and-build strategie om één van Europa’s marktleiders te worden op het gebied van Unified Communications. “Het toevoegen van HeroBase perfect sluit perfect aan bij onze laatste overname van Masvoz en daarmee ons doel om een volledig cloud contactcenter-aanbod te kunnen aanbieden. Met Masvoz en HeroBase bieden we direct een toonaangevende ‘one-stop-shop’ cloud contact center-oplossing voor Enreach-klanten in heel Europa.”
Bron: Enreach