Bij het schrijven van dit voorwoord ligt Cloud Expo 2023 net een dag achter ons. Dit was het enige grote succesvolle Nederlandse IT-event van de afgelopen twaalf maanden. Die constatering houdt mij bezig.
Hoeveel anders is dat bij andere vakbeurzen, die worstelen om relevant te blijven en er niet in slagen de neergaande lijn van bezoekers en exposanten om te buigen. Beurzen die vooral draaien om de businesscase van de organisatie, zien de belangstelling van exposanten, bezoekers en vakpers hard afnemen.
Relevant blijven
Relevant blijven, is geen gegeven. Relevant blijf je door oprechte belangstelling te tonen voor wat er in de markt gebeurt en je business daarop aan te passen. Samen met marktpartijen constateren dat er ruimte is in de markt en vervolgens die plek claimen, leidt alleen tot succes als je op dezelfde golflengte zit, weet wat er speelt en elkaars taal spreekt. Wat het team van Cloud Expo twee jaar terug is gaan doen, is daar het perfecte voorbeeld van.
Elkaars taal spreken, is wat ik het afgelopen jaar ook regelmatig als feedback heb gekregen van bedrijven die we interviewden voor ITchannelPRO, de andere titels en tijdens de bijeenkomsten die we organiseerden. Elkaars taal spreken en weten waar het over gaat, staat aan de basis van goede vakbeurzen, maar ook aan artikelen die onderscheidend zijn en positief opvallen. Daar blijven we ook in 2024 mee doorgaan!
Tot slot
Deze maand geeft Arthur van den Ende het stokje door aan Thijs van den Ende als de nieuwe CEO van Xelion. Arthur, regelmatig zat je bij me aan de rondetafelgesprekken of was je zichtbaar in onze media. Bedankt voor al je bijdragen, ik zeg cheers🥂.
Dit artikel verscheen eerder in ITChannelPRO magazine 2023-06