Met Entirely onthult DuMont, een leidend media- en technologiebedrijf in Duitsland, het eerste open, internationale MarTech-ecosysteem. De lancering staat gepland voor de eerste helft van 2025. Entirely is gericht op het verbinden van toonaangevende MarTech-toepassingen, zodat bedrijven een uniek, naadloos geïntegreerd systeem krijgen voor hun specifieke marketingbehoeften.
De timing is perfect: bedrijfsinvesteringen in marketingtechnologieën zijn de afgelopen jaren sterk gestegen. Volgens experts zal de komende jaren ongeveer 30 procent van de marketingbudgetten aan technologie worden toegewezen (Deloitte, The CMO Survey 2024). Vooral middelgrote en grote bedrijven staan voor aanzienlijke technische en organisatorische uitdagingen om hun marketingdoelstellingen met succes te realiseren. De meeste CMO’s rapporteren dat ze in 2024 meer moeten doen met minder. Sommigen hebben al jaren te maken met bezuinigingen. Als gevolg hiervan geeft slechts 24 procent van de CMO’s aan voldoende budget te hebben om hun strategie uit te voeren (Gartner, Insights From the 2024 CMO Spend Survey). Momenteel zijn naadloze interoperabiliteit, het elimineren van datasilo’s en afhankelijkheden, en de integratie van AI-mogelijkheden nog steeds onvoldoende gewaarborgd.
Met een nieuw ecosysteem biedt Entirely bedrijven meer flexibiliteit en controle, terwijl de afhankelijkheid van hun marketingtechnologiestack geleidelijk wordt verminderd. Entirely hanteert een holistische benadering om de groeiende uitdagingen in een steeds complexer digitaal marketinglandschap aan te pakken. “We bieden bedrijven een product dat data, processen en teams efficiënt samenbrengt,†zegt Dr. Christoph Bauer, CEO van DuMont en Entirely. DuMont heeft al jaren expertise opgebouwd in marketingtechnologieën, wat nu heeft geleid tot de ontwikkeling van een ‘best-in-class’-product. Entirely vertegenwoordigt de volgende generatie op maat gemaakte MarTech-oplossingen en biedt maximale flexibiliteit en besluitvormingszekerheid in een volatiele marktomgeving.
De basis van Entirely wordt gevormd door langdurige partners Censhare, Elaine, Facelift en Marmind, die sinds 2017 zijn overgenomen door de divisie Marketing Technologies van DuMont. Samen bedienen ze meer dan 2.800 klanten in 12 landen en hebben ze meer dan 400 medewerkers in dienst. Dit sterke fundament zal verder worden uitgebreid onder het nieuwe merk Entirely met als doel: de Europese MarTech-kampioen worden.
“Met Entirely creëren we een open ecosysteem dat voor het eerst de orkestratie van de beste MarTech-toepassingen wereldwijd mogelijk maakt, volledig afgestemd op de behoeften van de klant,†benadrukt Christoph Bauer. De naam Entirely staat voor integratie, duidelijkheid en consistentie en weerspiegelt de visie om datasilo’s af te breken en verschillende technologieën en gegevens te verenigen in een holistisch marketingecosysteem. Kunstmatige intelligentie zal een sleutelrol spelen bij het realiseren van optimale resultaten voor klanten.
Een ander strategisch voordeel van Entirely is de Europese basis, die uitgebreide expertise biedt in GDPR-conforme gegevensverwerking – een cruciale concurrentiefactor op de wereldmarkt. Christoph Bauer: “Ons doel is duidelijk: we willen een Europese MarTech-kampioen creëren die actief de toekomst van de internationale markt vormgeeft.â€
(bron)