• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Dennis Broman en Gerben Wijbenga over succes Operator Connect

‘Efficiënter werken voor iedereen’

08-04-2024
Gamma Gerben Wijbenga en Dennis Broman tafel
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Advisor ICT Solutions heeft als partner van Gamma Communications eind vorig jaar Microsoft Teams Operator Connect in het aanbod opgenomen. Nog geen twee maanden later maken meerdere klanten al gebruik van de nieuwe oplossing. Algemeen directeur Dennis Broman van Advisor en CEO Gerben Wijbenga van Gamma spraken met ITchannelPRO over dit succes.

Gamma Gerben Wijbenga en Dennis Broman tafelAdvisor ICT Solutions uit Mijdrecht verzorgt met 70 medewerkers het beheer en de inrichting van moderne werkplekken, servers, communicatieoplossingen en netwerken. Dit doen ze al sinds 1985, voor organisaties tussen de 50-500 werknemers. Advisor is onderdeel van de ‘Future Proof Group’, een solide samenwerking van ambitieuze ICT-dienstverleners met een bewezen trackrecord.

Gamma Communications levert oplossingen voor zakelijke communicatie en samenwerking. Het bedrijf is de eerste aanbieder van Microsoft Teams Operator Connect op de Nederlandse markt, en levert uitsluitend via partners.

Bij IT-dienstverleners is vaak sprake van een strikte scheiding tussen IT en telecom. Dat was bij Advisor niet veel anders, geeft Dennis aan. “Maar wij zijn eerder begonnen die muur af te breken. Daardoor zien wij bellen via Microsoft Teams niet als een bedreiging voor onze business, maar juist als een bevestiging van de route die wij al waren ingeslagen.”

Samen de markt openbreken

Door die voorsprong en houding was het voor Advisor ook logisch om na een selectieproces de banden met Gamma verder aan te halen. “Gamma kwam als beste uit de bus”, zegt Dennis. “We merkten dat er sprake was van serieuze toewijding en de wil om samen met ons de markt voor bellen via Microsoft Teams open te breken.”

Gerben ziet Operator Connect als een speerpunt van Gamma Communications. “Juist omdat het midden en de bovenkant van het mkb zit te wachten op deze geïntegreerde oplossing. Alleen al daarom is het heel erg logisch dat we de banden met Advisor aanhalen. Wij kenden elkaar al langer, maar dan voor andere diensten. Advisor is voor ons een belangrijke partner. Zij hebben contact met de juiste eindgebruikers en zien dat de rol van telefonie binnen IT verandert. Hier hebben ze ook veel kennis over.”

“Wij waren gericht op zoek naar een oplossing om via Microsoft Teams te bellen met geïntegreerde klantcontactcenter-functionaliteiten”, zegt Dennis. “Zoals gezegd, kenden wij Gamma al op operationeel vlak. Via dat lijntje zijn we in gesprek geraakt.”

Totaalconcept

Advisor wil een totaaloplossing leveren vanuit één applicatie, waarbij e-mail, chat, document sharing en dus ook telefonie door één partij wordt geleverd en beheerd. “Het vergemakkelijken en integreren van telefonie in IT is voor onze klanten erg belangrijk. Door het totaalbeheer vanuit Advisor is er ook slechts één aanspreekpunt voor vragen en support, zonder tussenkomst van een derde partij.”

Testen

Zoals gebruikelijk zat er een testfase tussen het ontwikkelen van de dienst en de daadwerkelijke oplevering. Advisor diende volgens Dennis zelf als testomgeving voor Operator Connect en de daaraan gekoppelde oplossingen. “Wij zien de diensten die wij leveren natuurlijk als een gebruiksmiddel voor onze klanten. Maar het moet voor ons op dezelfde manier functioneren, en wij hebben ook minimaal dezelfde eisen die onze klanten stellen. Voordat wij het bij onze klanten implementeren, willen we zeker weten dat de oplossing werkt en doet wat onze leveranciers en engineers hebben toegezegd. Hoe kunnen we anders inhoudelijke support leveren?”

Dat was voor Gamma geen probleem, legt Gerben uit. “Testaccounts of demo’s voor partners, daar doen we bij Gamma nooit moeilijk over. Dat zijn voor ons belangrijke instrumenten. Zo krijgen we enorm waardevolle feedback van gebruikers. Met die input kunnen we de diensten al voor de implementatie verbeteren. Door partners te faciliteren met testaccounts, kunnen ze de oplossing zelf ervaren. In combinatie met de reguliere trainingen, leren partners de oplossing zo nog beter kennen. Daardoor kunnen ze een hoog niveau van support bieden.”

Uitbreiding werkplek

Wat is de exacte klantvraag? Vragen de klanten van Advisor expliciet om bellen via Microsoft Teams of gaat het om uitbreiding van de werkplek? “Het begint meestal met een adviesvraag”, weet Dennis. “Beheerders willen weten wat de nieuwste ontwikkelingen zijn, en of die in hun situatie tot verbeteringen kunnen leiden. Er is vaak behoefte aan optimalisatie van de werkplek, en in de meeste gevallen maken klanten al gebruik van Microsoft Teams. Het is dan ook begrijpelijk en logisch dat de adviesvraag snel opschuift naar een uitbreidingsvraag, waarvoor alleen Operator Connect in aanmerking komt.”

Vervangingsmarkt

Volgens zowel Dennis als Gerben gaat het ook om vragen die horen bij een vervangingsmarkt. Een beheerder moet kijken naar de levensduur en de toekomstbestendigheid van oplossingen. Afgelopen periode heeft een aantal aanbieders van onder andere telefonie de Nederlandse markt verlaten, of de dienstverlening gereduceerd. “Bij de vraag naar betere moderne werkplekken speelt dit een rol die je niet moet onderschatten”, zegt Gerben. “Je helpt een klant echt met een oplossing die leidt tot een gemakkelijke implementatie en beheer vanuit één partij met één aanspreekpunt.”

Continuïteit

Dennis wijst op een ander punt dat een rol speelt bij het brede vraagstuk van de moderne werkplek. “De olifant in de kamer is het personeelsvraagstuk. De uitstroom van werknemers met telecomkennis is vele malen groter dan de instroom. Als je telecom integreert met IT, creëer je een omgeving die je continuïteit ten goede komt. Je kunt je voorstellen dat wij klanten bedienen die dat punt heel hoog op de agenda hebben staan. Ze moeten wel, want onbereikbaar zijn, is in zowel de publieke als private sector onacceptabel.”

Uptake

Dennis was aangenaam verrast door de uptake. “Het gemak waarmee we de eerste batch van bestaande klanten hebben kunnen overtuigen voor bellen via Microsoft Teams, is indrukwekkend. De feedback na oplevering is zeer positief.”

Dit is in lijn met de ervaring van Gamma, bevestigt Gerben. “Operator Connect garandeert efficiënter werken voor iedereen. Gebruikers en ook de beheerders zijn tevreden. Dat is voor iedere partner een prettige ontwikkeling.”

 

Neem voor meer informatie contact op met Gamma Communications via sales@gammacommunications.nl of 088 5005 010, of met Advisor ICT Solutions via advies@advisor.nl.

 

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2024 #01)

Tags: ITchannelPRO MagazineMicrosoft Teamssamenwerking

GerelateerdeBerichten

Het digitale ecosysteem van Limburg: Uitdagingen en kansen

2025/07/28

Compumatica en NTT DATA bundelen krachten

2025/07/25
Volgend bericht
leaseweb

Door actie AP staat Leaseweb vol in de schijnwerpers

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon