Dean One’s Horizon + Cisco Webex + Microsoft Teams

maximale integratie

Dean_One_coverDe markt snakte ernaar: de integratie van Dean One’s telefonieoplossing Horizon met Microsoft Teams. Dus het bedrijf heeft de afgelopen tijd keihard gewerkt om die (totaal verschillende) werelden bij elkaar te brengen. En voilà, eind maart plopte er een persbericht binnen met het nieuws dat het ze is gelukt. De, keurig in overhemd getooide, CEO Gerben Wijbenga en Marketing en Sales Directeur Pieter Verbrugghe over het hoe en waarom (en nog veel meer). 

Teams Cloud

”Ja, bij Teams was het ooit ingewikkelder om je telefonie te koppelen.” Gerben windt er geen doekjes om. “Voorheen bracht je twee verschillende werelden bij elkaar. We hebben dan ook net zo lang ontwikkeld en getest tot het aan onze kwaliteitseisen voldeed. Pas toen zijn we ermee de markt opgegaan.” Met het toevoegen van Teams Cloud aan Horizon kun je Teams als telefoontoestel toekennen aan Horizon-gebruikers. De Teams-app wordt voor zowel de desktop als mobiel herkend en gebruikt als (secundair) telefoontoestel. Hiermee kun je telefoontjes ontvangen en uiteraard ook zelf bellen.  

Even een stap terug

Eerst wat informatie over Dean One’s Horizon. Voor wie er wel ooit van heeft gehoord, maar misschien niet van de hoed en de rand weet: Horizon is een zakelijke telefoniedienst en biedt één veilige omgeving om slimmer samen te werken en effectiever te communiceren (wie wil dat nou niet?). Waar je ook bent, wanneer je maar wil en met welk apparaat je ook maar in of nabij je handen hebt. Voor de techneuten onder ons: de integratie met Horizon-telefonie van de klant gaat zónder ingewikkelde koppelingen. Het beheer en de bereikbaarheidsinstellingen kun je regelen in een supergebruiksvriendelijk portal.  

Vanuit één icoontje werken. Dát vinden de meeste mensen dus simpelweg het fijnst (we worden met zijn allen steeds gemakzuchtiger). In januari van dit jaar heeft Dean One zijn telefoniedienst Horizon al geïntegreerd met Unified Communications en Collaboration (UCC) van Cisco Webex. Je kunt hiermee altijd, vanaf iedere locatie en vanuit elk device communiceren en samenwerken. Horizon plus Cisco Webex plus Teams is wat je noemt, integratie to the max. Pieter: “We hebben hiermee de meest complete communicatieoplossing in handen, waarbij telefonie en Unified Communications & Collaboration volledig zijn geïntegreerd.” 

Goed nieuws voor de mobiele beller

“We willen gebruikers de beste ervaring bieden”, zegt Gerben. “De integratie van zowel Microsoft Teams als Cisco Webex met de bestaande telefonie is óók te gebruiken op mobiele telefoons. Onze partners kunnen hun diensten makkelijk uitbreiden met Teams en vrijwel alle business-segmenten bedienen. 

One-licence-fits-all. Dat is hoe Dean One Horizon in de markt zet. Eén model tegen een vaste prijs. Wel zo overzichtelijk. Pieter: “De licentie heeft alles in huis om een volwaardige MKB-telefoniecentrale in te richten. De eindklant betaalt een vast bedrag per medewerker, per maand, zonder hoge eenmalige investeringen.” De eindklant heeft dan toegang tot het volledige alles-in-één-pakket: Horizon, Webex en Teams. En óók nog de mogelijkheid om uit te breiden met verschillende additionele telefoniediensten. 

Integratie Webex en Teams komt op goeie moment

 “2020 was een bizar en soms ook lastig jaar.” Aldus een reflecterende Gerben. “Iedereen moest snel op zoek naar oplossingen om zaken opnieuw te organiseren. Nu zie je dat klanten en partners hun positie weer hebben ingenomen.” Volgens Gerben staan eindklanten open om het samenwerken anders te organiseren. Zowel integratie van Cisco Webex en Microsoft Teams komt precies op het goeie moment. “Bedrijven hebben gemerkt dat communicatie en samenwerken zó belangrijk zijn, dat ze bereid zijn om over te stappen naar een duurzame oplossing. Niet meer houtje-touwtje, zoals vorig jaar uit nood veel gebeurde, maar een oplossing voor de lange termijn.” 

2020 was óók een jaar waarin Dean One met flinke power de markt heeft benaderd. Dean One is één van de vier labels binnen de organisatie Gamma Communications Benelux. Dat op zijn beurt weer onderdeel is van het beursgenoteerde Gamma Communications plc. Gerben: “We hebben met de vier labels van Gamma een sterke machine om een leidende positie te realiseren. Dan heb ik het over Dean One, gnTel, Nimsys en Schiphol Connect, waarmee we verschillende marktsegmenten bedienen. We hebben veel steun van een heel sterke moederorganisatie in de UK. Vanaf de start in 2001 hebben ze een ijzersterke positie opgebouwd op het gebied van cloud- en sip trunk-services.” Hiermee heeft het bedrijf de markt op zijn kop gezet en het is nu de belangrijkste opponent van British Telecom. Gerben: “Die ambitie is enkele jaren geleden uitgebreid naar het Europese vasteland. Die achtergrond geeft ons de ruimte om voor de lange termijn te gaan. Wat ik hierin nog zeker wil benadrukken: een belangrijke factor van dit succes is de loyaliteit aan de partners.” 

Power to the partner

Gamma Benelux heeft een mooie mix van telecom- en IT-partners om zich heen verzameld, die zijn verspreid in verschillende markten en labels. Pieter: “Zo kunnen we samen het juiste serviceniveau en een goeie kwaliteit leveren. Dat zijn de beste ingrediënten om groei te realiseren. Door gnTel telefonieoplossingen aan de Dean One Horizon-oplossingen toe te voegen bedienen we nog meer marktsegmenten.” Pieter denkt aan bijvoorbeeld hotels, scholen en zorgcentra. “Groepen met veel gebruikers en relatief weinig verkeer. Dat was in het verleden altijd lastig voor ons. We hebben nu vanuit gnTel een lijnenmodel waarmee we deze zakelijke klanten ook prima kunnen bedienen.” 

Het zit sowieso wel snor tussen Dean One en zijn partners. De ondersteuning van de partners is het afgelopen jaar naar een nog hoger niveau getild. En dat werkt, want naast de aanwas van nieuwe partners is er ook een stevige groei op de bestaande base. Pieter: “We bieden onze partners volledige persoonlijke ondersteuning om bij te dragen in de omzetgroei. En ook op technisch vlak bieden we, zowel een eigen platform als Broadsoft. Functionaliteiten van onze portals zijn doorontwikkeld, waardoor partners hun klanten nog eenvoudiger kunnen bedienen.”  

Dean One Academy

En er is een heuse Academy waar Dean One aan partners een uitgebreide set aan trainingen geeft, zowel product- als portaltrainingen. Pieter: “De interesse hiervoor is groot, de opkomst bij bijvoorbeeld de introductie van Cisco Webex was drie keer zo hoog dan dat we zijn gewend. We geven ook trainingen en demonstraties mét de partner bij de eindgebruikers. Zien is kopen, en dat is mooi om te zien.” Daarnaast is Dean One actief op het gebied van marketing, met gepersonaliseerde campagnes vanuit de partner via het lead generatieprogramma Accelerate. Aan partners die overwegen aan te haken bij het succes, heeft Pieter een duidelijke boodschap: “Neem contact met ons op als je jouw klant slimmer wil laten samenwerken en effectiever wil laten communiceren.” 

Wil je jouw klant ook beter laten communiceren? Neem dan contact op met info@gammacommunicationsbenelux.com of bel naar 088 500 5010. 

 

Dit artikel verscheen eerder in ITChannelPro Magazine nummer 1

 

 

Mobiele versie afsluiten