Dean One heeft zijn zakelijke telefoniedienst Horizon uitgebreid met de all-in-one Unified Communications & Collaboration (UCC) van Cisco Webex. Cisco Webex is volledig geïntegreerd met de bestaande Horizon-telefonie oplossing. Het resultaat is de meest complete UCC-oplossing voor de zakelijke gebruiker die altijd en vanaf ieder device op de meest efficiënte manier wil communiceren en samenwerken, vanaf iedere locatie.
Dean One – de snelgroeiende telecom- en internetprovider voor de zakelijke markt en onderdeel van Gamma Communications – is hiermee één van de eerste partijen in Nederland die het Cisco Webex UCC-platform beschikbaar stellen via het reseller-kanaal voor gebruik door kleine en middelgrote bedrijven.
Cisco Webex
Door het toevoegen van Cisco Webex voorziet Horizon in één enkele, veilige omgeving om gemakkelijk contact te hebben en samen dingen voor elkaar te krijgen. Waar je ook bent, wanneer je maar wilt en welk apparaat je ook maar voorhanden hebt. Via de app of in de browser, en volledig geïntegreerd met de bestaande telefonieoplossing. De oplossing is erg gemakkelijk te gebruiken door de intuïtieve interface. De integratie met de Horizon-telefonie oplossing van de klant gaat zonder ingewikkelde koppelingen. Gebruikersbeheer en bereikbaarheidsinstellingen worden afgehandeld via de gebruiksvriendelijke portal.
Betrouwbaar en veilig
De oplossing is bovendien betrouwbaar en veilig. De dienst wordt beheerd vanuit het eigen netwerk van Dean One en geleverd vanuit zijn eigen datacenters (4x keer redundant). Dit maakt bedrijven onkwetsbaar bij calamiteiten met hun eigen installaties. De verbindingen, dataopslag en communicatie voldoen aan de laatste security standaarden, zoals end-2-end encryptie van zowel video-als audioverkeer.
Wildgroei losse oplossingen
“Corona heeft de adoptie van online werken enorm versneld. Er is echter een wildgroei ontstaan van losse oplossingen voor videovergaderen en het delen van bestanden”, zegt CEO Gerben Wijbenga van Gamma Communications Benelux. “Bedrijven zijn nu toe aan de volgende stap: communiceren en samenwerken op één enkel platform waarin alle communicatiekanalen, zoals e-mail, vaste en mobiele telefonie, video en chat zijn geïntegreerd, liefst met hun bestaande telefonie oplossing.”
Wijbenga vervolgt: “Leveranciers wordt nu gevraagd om organisaties te ondersteunen die opeens sterk gedecentraliseerd zijn gaan werken. Wij zijn daarom erg enthousiast over de uitbreiding van onze oplossingen met Cisco Webex. Cisco Webex loopt voorop in innovatie en bewezen betrouwbaarheid van de technologie. Doordat alle communicatie (aanwezigheid, zakelijk bellen, chatten, videobellen, vergaderen, informatie delen) overal, altijd en op elk apparaat mogelijk is, nemen de productiviteit en het werkplezier van de gebruikers aanzienlijk toe.”
Voor elke onderneming
In feite is de oplossing geschikt voor elke onderneming, klein of groot. Uit recent onderzoek van de Cavell Group blijkt dat UCC met name geschikt is voor bedrijven met een duidelijke behoefte aan verbetering van de bedrijfsprocessen en de klantbeleving. ”Het onderzoek van de Cavell Group wijst uit dat in de Benelux de adoptie van thuiswerken het grootst is in de categorie van 50 tot 250 medewerkers. Daar liggen voor resellers en business partners momenteel de grootste kansen. De markt zal de komende jaren hard doorgroeien. Samen met onze partners zijn we uitstekend gepositioneerd om daar een belangrijke rol in te spelen,” aldus Wijbenga.
‘One-license-fits-all’
“Wij hanteren het ‘one-license-fits-all’ principe. Dit betekent dat de gebruiker geen extra licenties voor het gebruik van de Webex-app hoeft aan te schaffen”, zegt Product Manager Martin van Dijk van Dean One. “De out-of-the-box integratie met hun telefonieoplossing is van grote waarde voor de klant. Daardoor zijn onze partners in staat hun klantrelatie nog verder te verdiepen en te versterken.”
Bron: Dean One