• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

De grootste storingen volgens Downdetector

Maar of het ook alles weergeeft?

04-12-2024
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Ookla, het bedrijf achter Speedtest en Downdetector heeft een opsomming gemaakt van de grootste storingen in de tot en met Q3-2024. Basis voor de lijstjes zijn de meldingen op Downdetector.

Dat online diensten geen 100% uptime kennen is bekend. Er zijn diensten die claimen dat wel te kunnen, maar zelfs die weten dat het gewoon onmogelijk is beschikbaarheid te garanderen op 24/7/365 basis voor elke gebruiker.

Je ziet daarom ook bij dit soort claims altijd wel ergens de kleine lettertjes dat het alleen betrekking heeft op het eigen platform of het eigen netwerk. Alles vanaf dat punt tot aan de smartphone of desktop van de gebruiker wordt niet meegerekend. Terecht, want daar is geen controle over, laat staan verantwoordelijkheid voor.

Dat gezegd hebbende blijft het nog steeds informatief lijstjes te zien van online diensten in Europa waarover binnen de periode van een dag de meeste klachten zijn genoteerd over bereikbaarheid of beschikbaarheid.

Hoewel Ookla zelf geen onderscheid maakt tussen die twee laatste begrippen zijn ze wel belangrijk. Kunnen inloggen op de clouddienst maar vervolgens een blanco scherm zien is bereikbaarheid zonder beschikbaarheid.

  • Facebook 5 maart – 3,4 miljoen meldingen
  • WhatsApp 3 april – 1,1 miljoen meldingen
  • Instagram 5 maart – 1 miljoen meldingen
  • Xbox Live 2 juli – 466 duizend meldingen
  • Facebook Messenger 5 maart – 406 duizend meldingen
  • Yahoo Mail 27 februari – 357 duizend meldingen
  • 1&1 27 mei – 218 duizend meldingen
  • Deutsche Telekom 21 mei – 209 duizend meldingen
  • Fortnite 8 maart – 197 duizend meldingen
  • Discord 26 april – 192 duizend meldingen

Opvallend

Drie zaken vallen op aan deze top 10. Het eerste eigenaardige is dat Yahoo Mail genoemd wordt. Grote kans dat er lezers zijn die niet eens weten wat dat is. Het blijkt dat Britse ISP’s dit als “gratis account” leveren.

Wat verder opvalt is dat er geen meldingen van echt Nederlandse online diensten genoemd worden. Je kunt dan denken dat er in Nederland geen grote storingen zijn voorkomen, maar als je daar beter naar kijkt blijkt ook dat alle banken ontbreken.

Dit soort lijstjes kan informatief zijn, maar een uiterst belangrijke sector onvermeld laten valt net iets te veel op. Het is gissen naar de redenen, voor het resultaat maakt het weinig uit. Dit is een top 10 van een bepaald soort, nadrukkelijk niet alle, storingen.

Tags: storing

GerelateerdeBerichten

temperatuur

Wat leren we van de stroomstoring in Amsterdam?

2024/01/26

Pinterminals met storingen en smartphones die niet kunnen bellen

2022/06/02
Volgend bericht
Bob Innemee - ResellMobiel

ResellMobiel - de nieuwe White Label mobiele aanbieder voor Telecom/ICT Resellers

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon