• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Capestone Capestone-1144x350 2025Enreach Enreach2025-10 2025Businesscom BusinessCom_Banner_1144x350_V02 C-IT2025congres

De beurs als spiegel: druk, duur en doelloos (tenzij je het slim aanpakt)

04-11-2025
SPRKL-Marketing-Dominique-4
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

SPRKL-Marketing-Dominique-4De beursvloer heeft iets magisch. De geur van verse koffie, stands die stralen, banners die beloven en verkopers die vol energie klaarstaan voor hét gesprek van het jaar.
Maar eerlijk is eerlijk: voor veel bedrijven eindigt de magie zodra de beurs voorbij is.

Want hoeveel leads leverde het nou echt op? En hoeveel daarvan hoor je drie maanden later nog iets van?

Te vaak zie ik bedrijven die álles geven op de beurs, maar vergeten wat ze er eigenlijk mee willen bereiken. Ze hebben een prachtige stand, een gelikte presentatie en een goodiebag waar je u tegen zegt – maar geen strategie.

Beursdrukte zonder doel

Deelnemen aan een beurs is makkelijk te verantwoorden: “We moeten er zijn, onze concurrenten staan er ook.” En dus boeken we weer een stand, regelen we wat schermen, drukken we folders, en bedenken we een slogan die op afstand nog leesbaar is.

Maar zichtbaarheid is geen strategie.

Een beursdeelname zonder plan is als een website zonder vindbaarheid: het ziet er leuk uit, maar niemand weet wat hij ermee moet.

De vraag is niet óf je naar de beurs gaat, maar waarom. Wil je nieuwe klanten werven, bestaande relaties versterken, je merk neerzetten of een nieuw product lanceren? Zonder dat doel blijft het bij een hoop gezelligheid en een paar volgeschreven notitieboekjes.

Voor, tijdens en ná

Een succesvolle beurs begint niet op de beursvloer. Die begint maanden eerder, met voorbereiding. Wie wil je spreken? Welke boodschap wil je dat mensen onthouden? En wat moeten ze doen nadat ze je stand verlaten?

Tijdens de beurs draait het om beleving. Opvallen met iets wat bij je merk past – niet met wat toevallig hip is. En ná de beurs begint het echte werk: opvolgen, contact houden, content delen, leads nurturen.

Toch is dát vaak de grootste gemiste kans. De follow-up verdwijnt tussen dagelijkse drukte, marketing gaat weer verder met andere projecten en sales wacht op “het juiste moment” om te bellen. Tegen die tijd is je beurslead alweer bezig met de volgende leverancier.

Van visitekaartje naar verbinding

In de IT- en Telecombranche is de concurrentie moordend. Iedereen biedt snelheid, betrouwbaarheid en innovatie. Wat overblijft, is het verhaal. Een beurs is geen plek om producten te verkopen, het is een kans om relaties te bouwen.

Maar daarvoor moet je eerst weten wat je wilt vertellen. Waarom besta je? Wat onderscheidt jou? En hoe vertaal je dat naar een gesprek dat blijft hangen?

Daar gaat het vaak mis. We praten over features, specificaties en kortingen, terwijl de bezoeker vooral wil weten: waarom jij?

De beurs als onderdeel van je marketingplan

Een beurs is geen los project. Het hoort onderdeel te zijn van je marketingkalender.
De content die je deelt vóór de beurs, bepaalt wie er langskomt.
De activatie tijdens de beurs, bepaalt of ze blijven hangen.
En de follow-up na afloop, bepaalt of ze klant worden.

Wie dat goed aanpakt, haalt veel meer rendement uit dezelfde investering.

Tot slot

De mooiste stands vallen op, maar de slimste strategieën blijven hangen. Dus als je volgende keer een beurs boekt, stel jezelf dan één vraag: “Wat wil ik dat mensen morgen nog van ons weten?”

Heb je daar nog geen antwoord op? Dan wordt het tijd om daar samen eens over te sparren. Want met een beetje SP*RKL kan elke beurs meer zijn dan een dure tweedaagse – het kan het startpunt zijn van échte groei.

Dominique Bockmeulen

Chief SP*RKL / Directeur @ SP*RKL Marketing ✨

Tags: columnmarketing

GerelateerdeBerichten

foto-Gert-Jan-2021-400px

Hitster – column Gert-Jan Duis

2025/11/03

Thijs van den Ende over lancering Xelion Microspace

2025/10/28
Volgend bericht
Synology RSHaarlem

Barber Brinkman, RSHaarlem, over combinatie Synology - Wasabi

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

ISACA Risk Event 2025

12-11-2025 - 17:00

NL@MWC Meeting – November 19

19-11-2025 - 18:00

Elevator Pitch Event Telecom Society

19-11-2025 - 21:00

IT Infra 2025: kennis, inspiratie en netwerken

26-11-2025 - 17:00

Fiber Vakdag 2025

05-11-2025 - 18:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon