Xelion, de aanbieder van geavanceerde telefoniesystemen voor het MKB+ segment, heeft per 1 november als Manager New Business het accountmanagement team versterkt met Danny Dekker. Naast een algemene versterking, is de primaire opdracht het vergroten van het partnerkanaal met een vernieuwd on-boarding programma.
Als we Danny vragen naar zijn opdracht blijkt hij veel focus te willen hebben op het ontwikkelen van een nieuw on-boarding programma voor channel partners. Danny: “Bij Xelion zijn er flinke groei ambities in een bruisende markt waar ook nieuwe spelers, waaronder Microsoft, flink meestrijden. Maar de doelgroep van Xelion is toch net iets anders dan die voor Teams. Xelion heeft de kern rond pure telefonie, iets dat bij Teams (nog) ontbreekt. Onze partners focussen dus echt op telefonie en daar gaan we nog meer werk van maken met een geslepen en vernieuwd on-boarding programma.”
Channel partners zijn de sensoren in de markt en moeten goed beslagen ten ijs treden. Danny: “Bij ons nieuwe on-boarding programma introduceren we een aantal stappen. Partners moeten tenminste een engineer bij ons laten certificeren. Na de opleiding krijgt de engineer een buddy toegewezen, waarmee hij altijd direct kan schakelen aangevuld met een directe toegang tot het ticketing systeem. De eerste drie klussen voert de engineer zijn met onze buddy uit.” De commerciële medewerkers worden getraind en krijgen bij de eerste salestrajecten on-site support van Xelion. Danny: “Op deze manier leren ze snel alle facetten en bouwen we een band op.” Na deze verkooptraining kan de partner op eigen benen staan en zelf verder gaan met het winnen van klanten.