“Nu we marktleider zijn in de markt van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, willen we dit succes doorzetten naar de rest van Europa. Als sterke Europese en AVG-conforme partner onderscheiden we ons duidelijk van concurrenten: we richten ons op de menselijke factor doordat we ons product op basis van gedragswetenschap vormen en het samen met wetenschappers op basis van werkelijke gegevens ontwikkelen. Zo ondersteunen we bedrijven bij het minimaliseren van cyberrisico`s door hun `human firewall` te activeren – en dat binnenkort wereldwijd”, aldus Dr. Niklas Hellemann, oprichter en algemeen directeur van SoSafe.
Cybercriminaliteit nog nooit zo hoog en steeds professioneler
Cyberveiligheid was nog nooit zo belangrijk als nu. Vooral in Nederland neemt de cybercriminaliteit toe: volgens het rapport `Cybersecuritybeeld Nederland 2021` van het ministerie van Justitie en Veiligheid waren er in of met betrekking tot Nederland talloze cyberincidenten. Het ministerie heeft ook vastgesteld dat er misbruik werd gemaakt van de pandemie en verwante thema`s, vooral door middel van phishing mails. Door het werken op afstand nam het aantal aanvallen bovendien toe. “Door de steeds professionelere cybercriminaliteit en door nieuwe werkmodellen zoals het thuiswerken is de behoefte aan training voor bedrijven groter dan ooit. Dit is ook bijna dagelijks in het nieuws te zien”, voegt Hellemann, afgestudeerd psycholoog, toe.
Teams in lokale markten voor internationale uitbreiding
Om de nieuwe markten te bedienen en zich voor te bereiden op de volgende stap van de uitbreiding heeft SoSafe vier internationaal ervaren B2B- en SaaS-managers voor de nieuwe marktregio`s en voor `buiten Europa` aan boord gehaald.
De regio Benelux en Scandinavië zal worden geleid door directeur Bas van Erk: “Ik sta volledig achter de missie van SoSafe om van de digitale wereld een veiligere plek te maken. Door zich te richten op gedragswetenschap, gebruikersbetrokkenheid en de klant zelf is SoSafe een van de meest toonaangevende second-generation-awareness-platforms. Het bedrijf is erin geslaagd een innovatieve oplossing te ontwikkelen die werknemers duurzaam en effectief helpt om cyberveiligheid in hun dagelijks leven te integreren. Ik wil dit succesvolle product introduceren in de Benelux en Scandinavië en van SoSafe de toonaangevende cybersecurity awareness-aanbieder op de markt maken”, aldus Van Erk.
De ervaren sales-specialist bekleedde onlangs leidende posities bij B2B- en SaaS-bedrijven: Van Erk heeft een bijdrage geleverd aan de wereldwijde groei van Newzoo, een leverancier van games- en esports-analyseprogramma`s. Als Global Commercial Director stond hij aan het hoofd van de wereldwijde commerciële activiteiten en was verantwoordelijk voor de groei van de internationale teams in Amsterdam, San Francisco en Shanghai. Daarvoor was hij Managing Director bij Oxyme, een start-up voor marketingonderzoek op basis van maatschappelijke inzichten. Daarnaast versnelde hij in Europa als Area Director en als lid van het global sales leadership team de groei van Meltwater, een SaaS-bedrijf voor public relations en digitale marketing. “Ik heb nog nooit een cultuur meegemaakt zoals bij SoSafe. Ik ben onder de indruk van de toegewijde mensen en de cultuur die een duidelijke missie met ambitie en veel plezier combineert”, licht Van Erk toe.
Lokale kantoren om groei te stimuleren
SoSafe is van plan in Amsterdam en Kopenhagen een kantoor te openen om lokaal talent gemakkelijker binnen te kunnen halen. In de nieuwe door Van Erk te leiden kantoren zullen lokale teams worden gevormd om de nieuwe markten te bedienen. “Ik wil een omgeving creëren waarin mensen graag werken en die gekenmerkt wordt door gedrevenheid, ambitie en plezier”, aldus Van Erk. Om dat te bereiken, zet het bedrijf in op diverse aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Tegen het einde van het jaar wil het bedrijf ongeveer 500 werknemers verspreid over de kantoren in Europa hebben. Naast Amsterdam en Kopenhagen wil het bedrijf ook kantoren openen in Londen en Parijs.