• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 ERSDH ESR-1144x350

Column Stephan Fuchs: weer aan de slag

18-10-2024
stephan-fuchs_snom
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

stephan-fuchs_snomLieve lezers, ik hoop dat jullie allemaal hebben mogen genieten van een mooie zomer. Zoals dat gaat met columns, ben ik kort na de vakantie begonnen met schrijven en is het inmiddels herfst (hier lente!). Hopelijk zijn jullie allemaal uitgerust en hebben jullie van wat downtime of op z’n minst van het mooie weer kunnen genieten afgelopen zomer. Vakantie is voor mij een fantastisch privilege. Het privilege van tijd. Tijd om te denken, uit te rusten, te reflecteren en te genieten van je omgeving en/of je gezin. En tijd om te observeren.

Wij hebben ook een korte vakantie gehad en zijn voor de eerst keer in 20 jaar weer in Maleisië geweest. Prachtig te zien dat het land zich enorm heeft ontwikkeld. Kuala Lumpur was al een flinke stad in 2005, nu moet je moeite doen om een hotel te vinden met minder dan 20 verdiepingen. Ook buiten de steden straalt de welvaart je tegemoet: Stenen huizen met riolering, stroom en water en een functionerend OV netwerk zijn de standaard en men wringt zich niet meer in alle bochten om de toeristendollars binnen te hengelen. Zo vertrouwde een Grab chauffeur (lokale Uber variant) mij toe, recent een familie toeristen langs de snelweg naar de luchthaven te hebben opgepikt voor een riante ritprijs. Ze waren uit de vorige auto gezet wegens onbehoorlijk gedrag. Gewoon hup, aan de kant, eruit! Ik vind dat dubbel mooi: door yielding en ratings wordt het horkengedrag dubbel bestraft en het geeft een beeld van zelfvertrouwen en onafhankelijkheid. Net zoals “vintage” kleding- en schoenenwinkels in een shopping mall in down town KL. Mooi toch?

Over malls gesproken, pal naast bovengenoemde mall met voornamelijk mode en mooi maak gerelateerde zaken, staat Plaza Low Yat, een 6 verdiepingen tellend blok beton en glas, van onder tot boven gevuld met alles wat met IT en Telecom te maken heeft. Op iedere verdieping vind je minstens 12 reparatieshops en 6 shops waar je elke bedenkbare videokaart kunt kopen. En dat bracht mij op het vraagstuk wat nou beter is: Standaardisatie of onderscheidend zijn? Als klant vind ik standaardisatie namelijk heerlijk, vooral in mijn dagelijks leven. Hoe fijn is de Euro als betaalmiddel in Europa en hoe lekker zou het zijn als je Nederlandse stekkers in ieder land in het stopcontact zouden passen? Om maar niet te spreken van de autofabrikanten. Ik begrijp al niet dat een deel van onze planeet aan de verkeerde kant van de weg wil rijden, maar waarom moet in vredesnaam de richtingaanwijzer bij de ene auto links, en bij de andere auto rechts van het stuur zitten? Snappen de fabrikanten echt niet dat het mega frustrerend is als je door een drukke stad probeert te navigeren, het niet bijdraagt aan het “customer experience” van zowel de bestuurder als de medeweggebruikers als je weer eens je ruitenwissers laat wapperen i.p.v. aan te geven dat je van rijstrook wisselt? Spreek een standaard af!

Is een standaard in onze branche ook zo handig? Tot op een zekere hoogte denk ik van wel. Snom stond aan de bakermat van een nog steeds gebruikte standaard in communicatie: SIP. En een andere standaard is nog immer de norm voor bedrijfskritische communicatie: DECT. Maar tegelijkertijd onderscheiden we ons als Duitse fabrikant met hoge productiestandaarden en door te blijven investeren in lokale contactpersonen. Wanneer je stug in on-premise PBX oplossingen blijft geloven, bewonder ik zowel je vasthoudendheid en vrees ik tegelijk voor de levensvatbaarheid van je bedrijf. Het recente nieuws over de collegae van NEC bewijst dat. Aan de andere kant heb ik mijn bedenkingen bij alle bedrijven die head-first in Teams duiken. In die mall zag je dat de shops die het druk hadden, veel tijd investeren in hun klant en zich min of meer specialiseren. Dit zijn allemaal kleine ondernemers die goed door hebben wat de kern is van ondernemen: Ken je klant en weet waar je over praat.

Inmiddels zit de vakantie er weer al lang weer op en ben ik volop aan de slag Down Under. Op huizenjacht en druk met het opbouwen van een channel voor Snom in Australië, Nieuw-Zeeland en een flink stuk van Oost-Azië. Volgende keer meer over Australië en of het nou echt allemaal zo anders is aan de onderkant van onze planeet.

Tags: column

GerelateerdeBerichten

Zomercolumn van Jacques de Waal

2025/08/20
DCjeroen

Zomercolumn Jeroen Burks

2025/08/18
Volgend bericht
Portret Lieke Lamb_2016

Modereren is politiek, net als niet modereren

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

ArrowFest 2025

02-10-2025 - 22:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon