• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

CleverDisplay narrowcasting vertrouwt op ConnectWise

Keep It Simple Stupid

28-06-2021
CleverDisplay-20210430
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

CleverDisplay-20210430CleverDisplay levert narrowcasting. Maar op een andere manier dan waarmee narrowcasting ooit bekend is geworden. Deze disruptive aanpak levert het bedrijf geen windeieren. Om de groei en alle processen goed te kunnen stroomlijnen werkt het bedrijf nauw samen met ConnectWise. De twee bedrijven omarmen hetzelfde principe KISS. Ofwel, Keep It Simple Stupid.

Het verhaal van CleverDisplay begint in 2003. Toen kwamen de eerste vragen naar narrowcasting. Narrowcasting is het presenteren van content, in de vorm van tekst, beeld en geluid, via tv-schermen binnen het eigen netwerk. Retailketens, fastfoodketens, en ook luchthavens zijn bekende gebruikers van deze technologie. Dat wat tegenwoordig zichtbaar is, wijkt sterk af van wat aanvankelijk onder narrowcasting werd verstaan. De eerste aanbieders kwamen uit de audiovisuele hoek. Ook telecomaanbieders waren actief. “Die techniek was gebaseerd op veel losse componenten”, zegt Tom van Schaik, directeur van CleverDisplay (links op de foto). “De content werd door externe partijen gemaakt en onderhouden. Vanwege de hoge prijs voor grote beeldschermen was dat een dure oplossing.”

Disruptive vanuit de IT

CleverDisplay is van oorsprong een product van Dionar, een IT-dienstverlener met veel aandacht voor beveiliging. Tom: “Voor ons was het duidelijk dat narrowcasting nooit een succes kon worden als er zoveel nadruk lag op het verzorgen van de content. Vanuit onze IT core business zijn wij een oplossing gaan ontwikkelen met als doelstelling één enabler te worden. Hiermee zijn we disruptive en succesvol in deze markt.” Het succes van CleverDisplay heeft er oor gezorgd dat het inmiddels een opzichzelfstaand bedrijf is geworden. De markt waardeert de sterke focus op beveiliging. Om van het platform gebruik te kunnen maken is geen bijzondere hardware nodig. Beeldschermen van bijvoorbeeld LG en Philips zijn voorzien van een System on Chip (SOC) die het CleverDisplay-signaal, dat via internet komt, omzet. Technisch manager Elco Rademaker (rechts op de foto) legt uit dat alle intelligentie en rekenkracht in de cloud zit: “Door de cloud is het ook eenvoudig de dienst internationaal aan te bieden.”

Per scherm andere informatie

De interface van CleverDisplay is intuïtief. Bij CleverDisplay is het mogelijk de content per scherm te variëren. Dat komt omdat de software gebruikmaakt van tags en een playlist. Elco: “Vaak noem ik het voorbeeld van een kledingketen. Voorheen stond narrowcasting daar gelijk aan het tonen van dezelfde informatie op alle schermen in alle filialen. Soms kan die informatie per regio verschillen, maar veel variatie is er niet. Met onze oplossing is het mogelijk per scherm te bepalen wat wordt getoond. Zo is er andere informatie op de kinderafdeling dan bij de herenmode.” Tom: “Retail is een voorbeeld van een sector die baat heeft bij CleverDisplay. We zijn ook vanaf de start sterk aanwezig in totaal andere omgevingen. Ons platform voorziet medewerkers op luchthavens van informatie. Werkroosters en interne mededelingen zijn simpel onder de aandacht te brengen voor personeel zonder vaste kantoorplek.”

Supergemakkelijk in gebruik

De mogelijkheden om CleverDisplay in te zetten zijn legio en de vraag neemt toe. Om daaraan te kunnen voldoen moet CleverDisplay in staat zijn alle processen maximaal te stroomlijnen. Tom: “Wij leveren een cloud based-abonnement. Vanuit Dionar hebben we al enige jaren ervaring met ConnectWise voor de support. Voor CleverDisplay was het logisch hier nu ook weer gebruik van te maken. Maar dit keer hadden veel meer nodig dan alleen de supportmodule.”

Het bedrijf heeft daarom besloten minutieus in kaart te brengen welke processen er lopen. Vervolgens is in de markt gekeken naar pakketten voor het bijhouden van die processen. Dat leverde een shortlist op van drie aanbieders. De keuze viel op ConnectWise, dat door Portland wordt geleverd. “We hebben goed gekeken naar de schaalbaarheid, het gemak waarmee modules zijn toe te voegen, te integreren. Ook het alledaagse gebruiksgemak was een criterium. ConnectWise steekt daar met kop en schouders uit boven de concurrentie”, vertelt Tom. “Wij omarmen het KISS-principe, Keep It Simple Stupid. CleverDisplay is supergemakkelijk te gebruiken en dat willen we intern ook voor onze eigen processen.” Met ConnectWise kan CleverDisplay dat realiseren. En zo kunnen ze moeiteloos de groei binnen en buiten de Benelux faciliteren.

 

Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 1

Tags: ITchannelPRO Magazine

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht

Oranje uitgeschakeld, voor wie moeten we nu juichen?

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon