Het UC-platform ClearVox van X2com is ontwikkeld en beheerd voor het mkb. ITchannelPRO spreekt channelmanager Nick de Haas over de dienst die leverbaar is als hosted oplossing of als fysieke telefooncentrale.
Nederlandse telecomprovider
ClearVox is een van de pijlers van de Nederlandse telecomprovider. Het platform is ontwikkeld in eigen huis met een aantal heldere doelen voor ogen, vertelt Nick. “Ons platform geeft klanten op een eenvoudige manier toegang tot alle UC-diensten. Ze willen altijd in control zijn, want communicatie is de achilleshiel van hun organisatie.”
ClearVox is volgens Nick heel nadrukkelijk ontwikkeld voor Nederlandse en Belgische mkb-bedrijven. “Op het platform laten zich tientallen communicatiediensten zoals Microsoft Teams, CRM-oplossingen en andere toepassingen integreren en makkelijker bedienen. Er zijn ook wel klanten met 250 werkplekken, maar bij de meeste gaat het om circa 20 werkplekken”, aldus Nick.
Partners
Partners kunnen ClearVox op verschillende manieren aanbieden. Zo kunnen ze kiezen voor de on-premise oplossing, een hosted variant of voor een versie met VMware. “Partners die kiezen voor ClearVox, kunnen na een eendaagse training al aan de slag met verkopen en installeren, omdat we het gebruikersgemak vooropstellen”, zegt Nick. “UC moet laagdrempelig en helder zijn. Dat wij en de partners daarin slagen, blijkt uit het grote aantal eindklanten van ClearVox.”
X2Com werkt met zowel partners uit de telecom als met een IT-achtergrond. Nick verwacht dat die scheiding de komende jaren zal vervagen. ”Bedrijven werken steeds nauwer samen omdat kennisdeling op die manier praktischer is. Wij werken dus samen met partners door ze echt te helpen, zodat ze zich thuis voelen bij X2com. Dat verklaart waarom we inmiddels zoveel ambassadeurs hebben.”
(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)