• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Capestone Capestone-1144x350 2025Enreach Enreach2025-10 2025Businesscom BusinessCom_Banner_1144x350_V02 C-IT2025congres

Business developer René Verheul van Genetec

‘Partners profiteren van driehoeksverhouding’

04-11-2025
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

René Verheul heeft als business development manager Nederland bij Genetec frequent contact met grootzakelijke eindklanten en prospects. Dit interview met ITchannelPRO gaat over het belang van de samenwerking tussen partners, zijn klanten en Genetec.

Actievere eindklanten

René heeft een trackrecord van ruim 15 jaar bij securitybedrijven en is inmiddels anderhalf jaar bij Genetec verantwoordelijk voor de enterprise accounts in Nederland. Deze worden bediend door Genetec-partners, zoals de grotere IT-dienstverleners en system integrators. Hij ziet als trend dat eindgebruikers aan de bovenkant van de markt proactiever worden. “Ze hebben meer behoefte aan informatie uit de hele keten en daarmee ook van leveranciers van de partners. De redenen hiervoor zijn verschillend, maar het feit dat eindgebruikers meer ‘in control willen zijn’ speelt een grote rol”, legt hij uit.

Bedrijven willen ook meer proactief gevoed worden. Zelf informatie brengen, wordt belangrijker voor leveranciers en die informatie moet van hoge kwaliteit zijn. “Eindklanten willen up-to-date ongefilterde informatie krijgen, van mij maar ook van andere vendors. Men beschouwt dat als noodzakelijk om ruis te voorkomen. Vervolgens kan men door betere kennis met de vaste partner verder praten. Het is daarmee ook een methode die de efficiency van inkopen verbetert.”

Positief voor RFI’s en RFP’s

Voor de partners van Genetec heeft deze opzet geen geheimen of nadelen. Het tegenovergestelde is wel het geval. “Het aantal RFI’s en aanvragen dat we krijgen neemt toe. Daar schrijven wij zelfstandig op in. Het stelt ons in de gelegenheid klanten te helpen voorsorteren op een RFP die zij vervolgens opstellen en naar IT-partijen sturen.”

Genetec houdt na het versturen van een RFI de markt in de gaten en kan partners daardoor attenderen op interessante RFP-procedures. “Van ons voorwerk profiteert de uitvragende partij. Die kan een kwalitatief goed onderbouwde RFP in de markt zetten. Onze partners profiteren daar vervolgens van, omdat ze tijdig op de hoogte zijn van de RFP en daarop kunnen reageren. Voor ons is het uiteraard ook gunstig als een uitvragende partij kiest voor het aanbod van onze partners.”

Driehoeksverhouding

Bij het beschrijven van dat proces gebruikt René de term driehoeksverhouding. “Die term is ook van toepassing op de overige communicatie. Onze partners weten dat wij contact hebben met hun eindklanten. Wij houden dat niet geheim en de klant evenmin, want niemand wil ruis op de lijn. Er zijn ook situaties waarin alle drie partijen, dus de klant, partner en wij, tegelijkertijd aan tafel zitten. Dan heb je de kortste communicatielijnen en kun je meters maken. Dit model van werken vertaalt zich in hoge klanttevredenheid.”

Kwaliteit boven quick wins

Hoewel hij ook een paar keer aangeeft dat efficiency en korte lijnen belangrijk zijn, is het niet zo dat René snelheid de hoogste prioriteit geeft. “Genetec investeert veel tijd en energie in het opbouwen van relaties en daarbij moet alles rond security in het teken staan van kwaliteit. Quick wins en tijdsdruk conflicteren daar volgens mij mee. Los daarvan gelden er budgetplanningen en langere doorlooptijden voor de projecten waarbij de partners en ik betrokken zijn. Daar moet je als leveranciers mee kunnen omgaan. Wij hebben geen beursnotering en dat is een groot voordeel. Druk van kwartaalcijfers kennen we niet, en die rust heeft een positief effect op alle drie partijen.”

Toch iets over de techniek

Aan het einde van het interview vragen we René nog iets over de IT-component van Genetec. Komt het ondanks de grote integratiemogelijkheden van het Genetec-platform en het werken vanuit de driehoek-gedachte ook wel eens voor dat hij een klant of prospect moet teleurstellen? “Teleurstellen niet zozeer, maar in sommige gevallen is het belangrijk dat de partner eerst een gedegen analyse maakt. Dat is bijvoorbeeld het geval als er veel (oude) proprietary hardware aanwezig is zonder open protocollen. Of als er veel processen naast elkaar lopen, die de partner eerst in kaart moeten brengen om met het beste advies te komen. Na dit onderzoek en intern beraad door de klant, komt Genetec vaak weer aan tafel. Dat illustreert maar weer dat we niet voor quick wins gaan, maar wel voor een lange adem en onder de streep een tevreden partner en klant.”

Voor informatie over de diensten van Genetec zoek je contact met René Verheul via rverheul@genetec.com of je belt hem op 0629 243 118.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine #03 2025)

Tags: beveiligings- en beheerdienstencamerabeveiligingITchannelPRO Magazine

GerelateerdeBerichten

foto-Gert-Jan-2021-400px

Hitster – column Gert-Jan Duis

2025/11/03

Young Ji van Yeastar ziet Nederland als belangrijke markt

2025/10/29
Volgend bericht
SPRKL-Marketing-Dominique-4

De beurs als spiegel: druk, duur en doelloos (tenzij je het slim aanpakt)

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

ISACA Risk Event 2025

12-11-2025 - 17:00

NL@MWC Meeting – November 19

19-11-2025 - 18:00

Elevator Pitch Event Telecom Society

19-11-2025 - 21:00

IT Infra 2025: kennis, inspiratie en netwerken

26-11-2025 - 17:00

Fiber Vakdag 2025

05-11-2025 - 18:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon