BroadForward doet voor de achtste keer mee aan het Nederlands Paviljoen op Mobile World Congress (MWC24). Steven van Zanen vroegen we waarom MWC voor het bedrijf belangrijk is en wat de voordelen van deelname aan het Nederlands Paviljoen zijn.
Hij gaat vervolgens in op de vraag wat het voordeel van deelname aan het Nederlands Paviljoen is. “Ook dat is heel makkelijk. Wij zijn een kleine organisatie. We zijn bovenal geen marketingclub, maar een stel techneuten dat oplossingen levert. Zelf stappen nemen om tot een beursdeelname te komen, het ontwerp van een stand, de sores van de catering, noem het maar op, dat willen we niet en dat kunnen we niet. Het is voor ons gewoon een uitkomst dat er een paviljoen is. We regelen alles in Nederland en als we aankomen in Barcelona dan is op een paar kleine dingen na alles geregeld.”
Zijn advies voor start-ups en scale-ups zal niet verbazen. “Als je wil deelnemen aan MWC, kies van voor het paviljoen. Het scheelt je tijd, geld en energie.”
Tenslotte is er nog de vraag wat BroadForward denkt te bereiken op MWC 2024. “Op MWC sluit je geen deals, wij althans niet. De belangrijkste reden om er met vier collega’s naar toe te gaan is dat we daar face to face met bestaande klanten en relaties kunnen spreken. De bulk van de gesprekken plannen we vooraf in. Ik heb nu al tientallen afspraken staan voor die vier dagen. Dat zijn gesprekken met bijvoorbeeld bedrijven die we al jaren kennen, maar ook nieuwe klanten, potentiele partners en analisten. Persoonlijke contacten opbouwen en onderhouden is enorm belangrijk.“
Het zijn niet alleen de bestaande klanten met wie Steven en zijn collega’s afspraken hebben geboekt voor de ontmoetingsruimte van het Nederlandse Paviljoen. MWC is ook het moment om technologiepartners, analisten en journalisten te spreken. “Het worden weer vier hele drukke dagen en het is goed dat er een Nederlands Paviljoen is.”