Broadcom stuurt gewoon een mail aan alle klanten

Eigenaar VMware blijft voor verbazing en ergernis zorgen

Het is bekend dat de relatie tussen VMware eigenaar Broadcom en een groot deel van de klanten niet zo goed is, dat het bedrijf via mail direct met de klanten communiceert in plaats van via blogs en social media zaken rondbazuinen zou misschien tot verbetering van het klimaat kunnen leiden helpen.

broadcomMaar Broadcom – VMware laat ook daar weer een behoorlijke steek vallen. Noem het ironie, noem het domheid, maar wat er vorige week voorbij kwam is wel weer om verbaasd over te zijn. Broadcom heeft naar het schijnt alle VMware klanten per mail ergens over op de hoogte gebracht. En in die mail is voor iedereen zichtbaar wie de klanten zijn. Waarom het BCC veld gebruiken als je ook alles in de TO kunt proppen.

Het screenshot laat zien dat er 750 ontvangers zijn genoemd. Uit de bron blijkt dat dit een technische beperking is van het mailprogramma, men heeft batches van 750 gebruikt om in totaal 20.000 adressen te informeren.

Een datalek dus en hoe het bedrijf en de ontvangers van de mail daar verder mee omgaan is niet meer dan een detail. Het ongekende amateurisme van een organisatie van die omvang is onnavolgbaar. Heel simpel: waarom mailen vanuit die standaard omgeving en niet via een echte mailverzender?

De verklaring die Broadcom geeft is compleet voorspelbaar: kleine impact, kleine groep gebruikers en meer van de gebruikelijke kreten.

 

bron

Mobiele versie afsluiten