In 2011 stapte Thijs Jongkind in bij BSU. Hij veranderde het businessmodel, koos voor langdurige samenwerkingen met klanten en intensiveerde het partnerschap met KPN. Dankzij zijn keuzes maakte BSU een stabiele groei door in een constant veranderende IT-markt. Nu is het tijd om BSU verder uit te bouwen waarbij het accent ligt op het procesmatig organiseren. Een fase die Thijs, als rasechte ondernemer, naar eigen zeggen niet ligt. “Ik ben op m’n sterkst als het gaat om innovatie en het challengen van de status quo. Een geoliede machine is voor mij het teken dat de innovatie succesvol is afgezet en zonder mij verder kan gaan.” Voor Bram Nota begint hier juist de uitdaging. Daarom vervult hij sinds juni dit jaar de rol van Managing Director.
Afstand nemen voelt nog wat onwennig, maar Thijs ziet de juiste dingen gebeuren. “Bram neemt nu alle dagelijkse beslissingen en dat voelt vertrouwt. Onze loyaliteit aan medewerkers, klanten en partners zit in het DNA van BSU. We zijn betrouwbaar in goede en in slechte tijden en daarmee leggen we een sterke basis voor relaties met alle stakeholders. Bram weet dit als geen ander na te leven. Na 8,5 jaar in dienst bij BSU is hij geknipt voor deze rol. Hij kan BSU naar een hoger niveau tillen en is in staat om de hele organisatie mee te krijgen.”
In de rol gegroeid
Bram begon als coach en werd na coördinator bedrijfsstrategie, salesmanager, sales director en commercieel directeur. Hij vertelt: “Mijn verantwoordelijkheidsgevoel voor het succes van BSU werd door de jaren heen steeds groter. Ik heb veel van Thijs geleerd en hij betrok mij in alle processen. Thijs heeft BSU een identiteit gegeven, die blijft uiteraard behouden. Het is mijn taak om hier waarde aan toe te voegen.”
One-stop-ICT-shop
Op de vraag wat de toekomst voor BSU in petto heeft, antwoordt Bram: “We willen graag de one- stop-ICT-shop worden voor het MKB in Nederland. ICT vormt het hart van een organisatie en is daarmee onmisbaar om doelen te bereiken. Als partner dragen wij hiervoor verantwoordelijkheid. Niet alleen vanuit technisch perspectief maar ook vanuit de menselijke en functionele kant. Want techniek is belangrijk, maar het zijn de mensen die het verschil maken. Om die reden richten we ons nu volop op het adoptieproces voor alle gebruikers. Want een goede begeleiding is essentieel bij een digitale transformatie. Maar ook na implementatie blijven we naast onze klanten staan. We zorgen voor een optimale veiligheid waardoor alle data integer, betrouwbaar en beschikbaar is en vertalen technologische ontwikkelingen door naar toegevoegde waarde voor de klant. Deze combinatie kunnen we alleen aanbieden als we onze klantbehoeften kennen. Dat is een ongoing proces, maar enorm leerzaam; zowel voor ons als voor de klant!” En Thijs? Die zit natuurlijk niet stil. Hij is alweer volop bezig met zijn nieuwe ondernemersavontuur. Met SuperVision heeft hij een tool in handen die overzicht geeft over de afwijkingen op Microsoft 365 klantomgevingen. Het ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan…