• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Louk Notten: Doe wat je zegt en zeg vooral wat je doet!

04-02-2021
Doe wat je zegt en zeg vooral wat je doet!

Louk Notten

Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Is je klant tevreden? Maakt je organisatie haar beloften waar? Of het nu gaat om consumenten, patiënten, studenten, leveranciers of business partners, er blijft altijd iets te winnen op het gebied van klanttevredenheid.

Doe wat je zegt en zeg vooral wat je doet!
Louk Notten, Notten Ins & Outs

Bij een zorgverzekeraar werd laatst de vraag gesteld; van wie is de klant? Een vraag die ongetwijfeld vaak gesteld wordt binnen bedrijven die nadenken over procesverantwoordelijkheid. Het eenvoudige antwoord op de vraag bleek nogal wat consequenties te hebben. De klant is namelijk van zichzelf. De vraag is hoe komen we in zijn/haar omgeving? En oh ja ter verduidelijking, deze omgeving verandert nogal eens. Het gaat erom hoe we invulling geven aan de behoeften en wensen van de klant en op welke wijze we de klant optimaal kunnen begeleiden in het ontvangen van je product of dienst.

Ze willen erbij horen

Je onderscheiden door in alle opzichten te voldoen aan de verwachtingen van je klant of business partners begint met de vertaling van je missie en visie in de operationele-, financiele- en commerciële bedrijfsprocessen. Wat wil je zijn voor je klant? Hoe wil je dat hij over je spreekt op een feestje?

Of het nu gaat over het bestelgemak, je leverbetrouwbaarheid, de wachtmuziek, de leesbaarheid van je factuur, de oplossingsgerichtheid van je medewerkers in de winkel, de snelheid van een refund, je maintenance window of de manier waarop je een offerte opvolgt. In elk klant contact moet je bedrijfsfilosofie herkent worden. Je klanten moeten hunkeren naar een contact met je bedrijf omdat ze blij worden van jouw manier van werken. Ze willen erbij horen!

Van buiten naar binnen

Kijk van buiten naar binnen bij het inrichten van je bedrijfsprocessen. Wat kun je nog verbeteren? Laat je hierbij niet leiden door organogrammen, die werken belemmerend in je klantgerichtheid. Daar heeft je klant geen boodschap aan. Hij wil aandacht en kunnen vertellen met wat een fantastisch bedrijf hij zaken doet.

Wat heb ik aan een snelle levering van een product of dienst als je daardoor alleen maar herstelkosten maakt en de klant onnodig lastigvalt. Hoe irritant is het als je een onleesbare factuur stuurt waardoor het betaalgedrag van je klant slechter wordt of dat je hoort aan de telefoon dat “mijn computer niet zo snel is bij het laden” van je gegevens.

Gehele levenscyclus

Het ontwerp van je product of dienst moet procesmatig de gehele levenscyclus hebben doorlopen en als de business case dan nog steeds positief is, dan ga je naar de markt. Datzelfde geldt voor het optimaliseren van je service en after-sales. Is dat wel nodig? Of is de commercie debet aan een steeds maar groeiende klantenservice. Op basis van je foutkosten analyse weet je precies waar je in het voortraject de mist in gaat.

Verbetertrajecten werken goed als je een juiste balans vindt tussen proces, systeem en mensen. Dit levert je concurrentievoordeel, kostenbesparing, tevreden medewerkers, loyale klanten en een beter bedrijfsresultaat op. En dat alles door efficiënt klantgerichte bedrijfsprocessen die worden ondersteund door de juiste IT- en Telecom systemen.

Een extra push

Een extra push richting verdergaande digitalisering is ingezet door de wereldwijde pandemie. Een van de voorbeelden daarbij is de opkomst van RPA wat staat voor Robotic Proces Automation. Met de introductie van RPA gaan we een nieuwe fase in. Veelal repetitieve menselijke handelingen worden overgenomen door software bots. Dit zorgt ervoor dat medewerkers ingezet kunnen worden op complexere zaken. We zien dit ook terug bij de chatbots die veelal de eerste lijn vragen van klanten kunnen overnemen. Met een automatische verwerking in de bedrijfssystemen word klanten 24 uur per dag 7 dagen per week geholpen. En dat tegen aanzienlijke lagere kosten. Wie wil dat nu niet? Je bedrijf beweegt zich zo van Klantgericht, via Klantvriendelijk naar een gastvrije dienstverlening.

Wat heb je nodig? Initiatief tonen, In actie komen, Moed hebben, Doorzetten

 

Tags: Blog

GerelateerdeBerichten

Kees Mulder

Neemt Nederland de goede afslag of is het rondjes draaien?

2024/11/28
2_Artikel-DCIM3_SE_mi_v1-400

Hoe moderne DCIM bijdraagt aan het succes van de CIO

2024/01/04
Volgend bericht
uniface-rocket-software-700-2

Rocket Software neemt Uniface uit Amsterdam over

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon