BlackBerry komt met gespecialiseerde datacenters met daarin de eigen crisiscommunicatie-oplossing AtHoc in Nederland en Frankrijk. Klanten van BlackBerry kunnen dus persoonlijke data vanaf nu lokaal in deze landen beheren, naast het bestaande datacenter in het VK. In Duitsland draait BlackBerry AtHoc al langer.
Met de oplossing voldoen klanten bovendien op lokaal niveau aan de richtlijnen van de EU voor databeveiliging. Ook kunnen ze zich voorbereiden op de aankomende richtlijnen voor openbare waarschuwingen. AtHoc helpt organisaties inzicht te bieden in verschillende crisissituaties en zo mensen snel te waarschuwen zichzelf in veiligheid te brengen tijdens noodsituaties. Dit doet AtHoc door communicatie in de hele organisatie te verzorgen via vrijwel ieder apparaat, van mobiele apps en desktops tot sirenes en brandweerpanelen.
De EU introduceerde onlangs de Directive on the European Electronic Communications Code (EECC), een richtlijn waarin lidstaten van de EU een acuut waarschuwingssysteem moeten hebben om inwoners te waarschuwen voor bijvoorbeeld een natuurramp, epidemie of terroristische aanslag. Met AtHoc nemen organisaties hun verantwoordelijkheid en een eigen systeem te implementeren dat nu en in de toekomst aan alle overheidseisen voldoet.
Infrastructuur opschalen
BlackBerry biedt klanten, volgens Adam Enterkin, Senior Vice President EMEA, het veiligste communicatieplatform om snelle uitwisseling van gegevens in crisissituaties mogelijk te maken. “Daarbij moeten we aan de geldende en toekomstige regelgeving van de GDPR binnen de EU voldoen. Met BlackBerry AtHoc’s nieuwe datacenters in de EU kunnen we onze infrastructuur opschalen en klanten nog beter aan een veilig en betrouwbaar netwerk helpen”, aldus Enterkin.
Bron: BlackBerry