Enreach organiseerde op 2 juni een partnerevent bij maatschappelijk partner Almere City FC. Daar kondigde het bedrijf een Contact Center as a Service (CCaaS) verkoop- en implementatieprogramma aan. Dat maakt het eenvoudiger voor resellers om callcenteroplossingen aan te bieden.
Daarnaast lanceert het bedrijf per 1 juli SwyxON: een geavanceerde hosted voice oplossing voor bedrijven met specifieke telecomvraagstukken, waarbij meer maatwerk wenselijk is. De van oorsprong Nederlandse speler deelde tijdens het part
CCaaS-programma
Dankzij de overname van Masvoz en Benemen levert Enreach al enige tijd geavanceerde callcenteroplossingen. Een welkome verrijking van het Enreach-portfolio, maar één die wel een bepaald kennisniveau vereist. In de praktijk blijkt het best een investering om dat op peil te houden. Om ervoor te zorgen dat partners geen kansen mislopen en hen optimaal te ondersteunen, introduceert Enreach nu een verkoop- en implementatieprogramma. Partners kunnen daarbij een beroep doen op de specialisten van Enreach, voor het totale CCaaS-portfolio. Ook embedded voice, waarbij callcenteroplossingen integreren met diverse CRM-systemen, behoort tot de mogelijkheden. Enreach helpt partners te bepalen welke oplossing het beste aansluit terwijl de partner het klanteigendom behoudt.
SwyxON voor meer mogelijkheden en maatwerk
Vanaf 1 juli kunnen Enreach-partners in Nederland SwyxON aanbieden, wat voortkomt uit de overname van Swyx. De introductie van SwyxON biedt partners mogelijkheden voor het beantwoorden van complexere telecomvraagstukken. Zo biedt de hosted voice-oplossing bijvoorbeeld onderscheidende features die helpen om serviceprocessen te verbeteren, zoals analyses van wachtrijen en gespreksafhandeling. Ook is het mogelijk om gesprekken te routeren op basis van skills of (CRM-)data, afkomstig van onder andere Microsoft Dynamics of Salesforce.
Microsoft Teams met Microsoft Operator Connect
Enreach zal op korte termijn worden opgenomen in het Microsoft Operator Connect-programma, te beginnen met Nederland, Denemarken, Finland, Duitsland en Spanje. Hiermee kunnen eindklanten vanuit de Microsoft-portal vaste telefonie en nummerblokken afnemen en managen. Medewerkers zijn daarmee in Teams bereikbaar op hun vaste telefoonnummer en kunnen daarmee ook vanuit Teams uitbellen. Enreach biedt daarbij een betere SLA dan Microsoft op de telefonie, om de bereikbaarheid te waarborgen.
Tijdens het partnerevent liet Enreach zien hoe het waarde toevoegt met geïntegreerde diensten om Microsoft Teams te verrijken, zoals de integraties met WhatsApp Business en AI-gedreven conversational Botsquad-apps, maar ook callcenter-CRM-integraties en marketing automation-functionaliteit voor outbound communicatie. Enreach kiest bewust voor een nauwe samenwerking met Microsoft en zoekt voortdurend naar mogelijkheden om samen waarde te creëren voor eindklanten. Hiermee kunnen klanten van Enreach samenwerken en contact leggen zoals zij dat willen, via het platform van hun voorkeur.
Verbreding en vernieuwing portfolio
Naast de bovengenoemde introducties kondigde Enreach een update aan van hun mobiele propositie met nieuwe prijsplannen. Ook werd er tijdens het partnerevent stilgestaan bij de portfolioverbreding en bijbehorende plannen voor de nabije toekomst. Zo werd tijdens het partnerevent uit de doeken gedaan dat er meerdere producten aankomen waarbij de AI-functionaliteit van Botsquad wordt geïntegreerd, om optimaal te kunnen differentiëren in de markt. Ook het cloud- en collaboration-portfolio, dat is ondergebracht bij DSD en CloudLand, zal integraal worden aangeboden.
“Het was fantastisch om onze partners na twee jaar weer in groten getale live te kunnen ontmoeten”, zegt CEO Terry Aurik van Enreach Nederland. “Dat maakte dit eerste Nederlandse partnerevent van Enreach extra bijzonder. We hebben ook meerdere producten en diensten aangekondigd die rechtstreeks voortkomen uit onze internationale groep. Dit laat partners het voordeel van onze groeistrategie zien. Deze introducties sterken ons in onze ambitie om Europees marktleider te worden op het gebied van zakelijke converged contactoplossingen.”
(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 3)