• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Beste klanten, we zetten drie dagen de cloud uit

Deutsche Telekom informeert klanten laat over bijzondere migratie

03-12-2021
cloud
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Deutsche Telekom past de komende periode een platform aan en dat betekent dat klanten gedurende drie dagen niet bij hun data in de cloud kunnen. Dit is geen grap.

Platformonderhoud

cloudDat een aanbieder van clouddiensten onderhoud verricht aan het platform is de normaalste zaak van de wereld. Als het goed is, is dat een ongoing proces. Kleinere ingrepen zullen niet aan de klanten gemeld worden. Bij grotere handelingen zal dat in de regel wel gebeuren. Een zeer omvangrijke ingreep zal zelfs ruim van te voren worden aangekondigd.

Ander datacenter

Deutsche Telekom is op dit moment bezig met zo’n omvangrijke ingreep. Een deel van de clouddiensten voor consumenten gaat naar een andere platform. Dat andere platform (uit de stal van Nextcloud voor wie het precies wil weten) is nog niet in alle datacenters van het telecom bedrijf aanwezig. Een migratie dus, zoals die niet veel voorkomt. Je zou dus ook verwachten dat de klanten daarover ruim van te worden zijn geïnformeerd.

Informatie

Het begrip informatieplicht lijkt niet hoog op de agenda van Telekom te staan. Pas woensdag (twee dagen terug) hebben klanten een mail gekregen. Daarin staat dat zij in de komende periode in ieder geval twee, en mogelijk zelfs drie, dagen niet bij de data kunnen.

Betroffen zijn alle klanten met een bundel waarin ook online storage, agenda, telefoonboek, back-ups en nog wat zaken zitten. Dat zijn allemaal clouddiensten en daar kan dus geen gebruik van worden gemaakt.

Weinig waarschijnlijk in Nederland

De kans dat een Nederlandse internetaanbieder iets vergelijkbaars zou doen is gering. Dat komt niet alleen omdat de Nederlandse consument een stuk mondiger is. Op tv gegrild worden is iets dat directies willen voorkomen. Ze weten dat dergelijk optreden in het verleden niet zelden het begin van het einde van de carrière geweest.

Zakelijke klanten

Maar er speelt nog iets waardoor deze actie van Deutsche Telekom onnavolgbaar is. Het domme aan die migratie lijkt te zijn dat men net doet alsof alle betroffen klanten consumenten zijn. Er is voorbij gegaan aan het feit dat achter een consumentenlijn ook een zakelijke gebruiker kan zitten. En dat tegenwoordig heel wat mensen noodgedwongen van huis uit moeten werken en alle cloud opties van het abonnement benutten is schijnbaar ook genegeerd.

Het zal geheid klachten gaan regenen en niet alleen omdat er niets de up -of downloaden is. Het online telefoonboek is de basis van de VOIP dienstverlening. Tijdens de migratie is het niet te gebruiken. Om zijn online back-ups na de migratie nog te kunnen gebruiken moet de gebruiker die eerst downloaden en vervolgens weer uploaden (!).

Een migratie kan complex zijn, dat weten we allemaal. Alle klanten altijd 100% tevreden stellen kan onmogelijk zijn. Maar zo kort van te voren klanten dwingen veel data te downloaden en te melden dat ze een paar dagen deels offline zijn omdat je de cloud uitzet, dat hoort niet te kunnen. De concurrentie zal het allemaal prachtig vinden. Donderdag zijn de eerste Duitse cloudstorage aanbieders al gestart met acties die hierop inspelen.

Tags: cloudstoring

GerelateerdeBerichten

CISPE-300

CISPE sleept Europese Commissie (EC) voor de rechter

2025/07/30
terra-wortmann-cloud

Zo’n cloud bestaat niet in Nederland

2025/07/24
Volgend bericht
datacenter - datacenters - hyperscaler - hyperscale

Geen Google datacenter in Brandenburg door gebrek aan water

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon