• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

“Being Digi-Sapiens”, een gezamenlijk project van Discovery Channel en Huawei

11-07-2024
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

In een bijzonder project werken Discovery Channel van Warner Bros en technologie gigant Huawei samen om de moderne technologie laagdrempeliger onder de aandacht van de kijkers te brengen. In het kader van dit project, dat drie uitzendingen van 15-20 minuten omvat, wordt technologie vertaalt naar de dagelijkse impact. In dit kader sprak ITchannelPRO met Radoslaw (Rado) Kedzia, senior vice president Huawei Europe. Hij legt uit waarom dit project voor Huawei zo belangrijk is.

Uiteraard begint het gesprek met de vraag: hoe is het project vormgegeven? Rado: “In drie afleveringen van 15-20 minuten volgt de kijker Simone Giertz, een Zweedse techblogger en ‘koningin van de robots’, terwijl ze onderzoekt wat het betekent om te evolueren en de mensheid te transformeren naar het digitale tijdperk. Simone combineert technische knowhow optimaal met een sympathieke en eigenzinnige persoonlijkheid.”

Simone staat bekend om haar inventieve en vermakelijke projecten en brengt een frisse en boeiende kijk op de serie. Haar vermogen om complexe technologie leuk en toegankelijk te maken, helpt digitale innovaties te demystificeren voor een breed publiek, waardoor ze de ideale gids is voor de reis in de wereld van “Digi-Sapiens”.

De documentaire reist door vijf Europese landen om inzicht te krijgen in grensverleggende innovaties en toepassingen van digitale technologie, inclusief maar niet beperkt tot, spannende landelijke wijnboerderijen in Duitsland, historische ziekenhuizen in Spanje, het bos van Athene (Griekenland) en een bevroren meer in het afgelegen Finland.

In de eerste episode genaamd “Connecting with Ourselves”, onderzoekt Simone de invloed van digitale technologie op onze huizen, gezondheid en ziekenhuizen. Na de aftrap in een technologisch verbeterd huis met glasvezelverbinding in Bonn, dat naar eigen zeggen een van de “snelste internetverbindingen in Duitsland” heeft, gaat Simone naar een ultramodern sport- en gezondheidslaboratorium om uit de eerste hand te vernemen hoe zowel professionele als amateursporters profiteren van geavanceerde gegevensverzameling via smart devices (zoals smart bandjes en smart watches) van Huawei.

Tot slot bezoekt Simone het historische Hospital de la Santa Creu I Sant Pau in Barcelona om een spoedcursus te krijgen in hoe de nieuwste technologieën worden gebruikt om patiënten effectiever te helpen.

Sport vaart er wel bij

Topatleten vertrouwen sterk op technologie om hun prestaties nauwkeurig te meten en te optimaliseren. De resultaten zijn verbeterde passen en een geoptimaliseerd uithoudingsvermogen voor hardlopers, efficiëntere zwemslagen en een evenwichtiger gewicht op beide benen tijdens het skiën. Maar niet alleen topatleten kunnen hiervan profiteren. In het ultramoderne laboratorium van Huawei in Helsinki ontdekt Simone dat haar biologische leeftijd, volgens de gegevens van de wearables, lager is dan haar leeftijd in kalenderjaren. Ze probeert ook hard te lopen op een loopband om de maximale capaciteit van haar longen te ontdekken.

Van ruwe bolster naar een slimme service

Rado: “We proberen op verschillende manieren te ontdekken hoe we de samenlevingen waarin we leven en werken kunnen helpen. We willen niet langer enkel een technologiebedrijf zijn. Bij Huawei zijn de meeste oplossingen die we produceren ruwe bolsters. Dus we maken en ontwikkelen erg geavanceerde digitale oplossingen en producten, maar ze zijn lang niet altijd eenvoudig door iedereen te gebruiken. Ze zijn ontworpen als bouwstenen voor bedrijven die netwerken of datacenters bouwen. Onze klanten maken er concrete diensten mee.” Dat laten de documentaires aan het publiek zien; het doel is technologie te vermenselijken.

Is het doel een mindshift?

Rado: “Niet echt een mindshift. Ik denk dat je ons als technologiebedrijf kunt vergelijken met de vervoerders van ruwe voedsel componenten naar een restaurant. Discovery Channel is in dit verhaal het restaurant. Simone is de chefkok en de kelner die het naar het publiek brengt. Zij besluit zelf hoe en wat het beste werkt voor de gemiddelde kijker.

Zoals ik wel vaker zeg: geavanceerde technologie lijkt soms op magie. En veel mensen zijn van huis uit bang voor magie, totdat ze het begrijpen. Als je begrijpt hoe het werkt en wat het doet, is het heel eenvoudig om het te omarmen en het te omarmen.“

GerelateerdeBerichten

Dell logo

Waar Dell zich wel en niet zorgen om moet maken

2025/08/01
AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
Volgend bericht
stephan-fuchs_snom

Crisis?

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon