Bart Jacobs nieuwe commercieel directeur van Claranet Benelux

Claranet Benelux, leverancier van IT-diensten, zoals cloud, security en werkplekken, heeft per 1 maart Bart Jacobs benoemd tot nieuwe commercieel directeur. Bart Jacobs is in deze rol commercieel verantwoordelijk voor de afdelingen sales en marketing. Hij is hiermee een toevoeging aan het MT van Claranet Benelux om de groei ambities mede invulling te geven.

Bart Jacobs gaat zich richten met een frisse nieuwe strategie op diverse facetten van het verkoopproces, waaronder het aanboren van nieuwe marktsegmenten, professionaliseren van de verkoop en marketing afdelingen.

Een frisse blik

Managing Director Wiebe Nauta is enthousiast over de indiensttreding van Bart Jacobs. “Claranet Benelux is gespecialiseerd in het verzorgen van een totaalpakket voor de IT aan organisaties. Voor een verdere professionalisering kunnen we een frisse blik goed gebruiken en die hebben we gevonden in Bart Jacobs. Zijn kennis en ervaring op het gebied van de juiste focus aanbrengen met een specifieke branchebenadering sluit goed aan bij de ambities van Claranet Benelux. Wij willen de GO-TO-partner worden voor onze klanten op IT-gebied waarbij we met ons brede portfolio een totale ontzorging kunnen garanderen.”

Bart Jacobs is afkomstig van KPN business market, waar hij de afgelopen 8 jaar als sales director met zijn sales teams diverse specifieke branche benaderingen succesvol heeft neergezet. Voorbeelden zijn de maakindustrie en het ICT-partnerkanaal voor grootzakelijke markt. Sinds 1998 is Bart Jacobs in dienst geweest bij KPN en heeft hij diverse salesrollen vervuld als accountmanager. Daarnaast was Bart client director binnen KPN sales, Getronics en KPN corporate market. Bart Jacobs begon zijn loopbaan in 1995 als vestigingsmanager bij Start People.

Ongeduld

Bart Jacobs kan zijn ongeduld niet bedwingen. “Voor mij is Claranet een uitdaging aan de ene kant maar het voelt tegelijkertijd als een warm nest. Ik heb echt het gevoel dat Claranet met iets moois bezig is. Ik kan niet wachten om daar deel uit van te maken. De komende tijd gaan we aan de slag om de organisatie verder te laten groeien. Daarnaast laten we zien aan de bestaande klanten, én nieuwe klanten, wat wij voor hen kunnen betekenen.”

Mobiele versie afsluiten