Axelio verstevigt positie met overname iqbs

full-service Microsoft-partner

Axelio bouwt haar groeiende groep van Microsoft-partners verder uit met de overname van iqbs. Door de krachtenbundeling, met deze specialist op het gebied van het Microsoft Dataplatform en Power BI uit Bunnik, is Axelio in staat om haar klanten nog breder te helpen met het waarmaken van hun digitale ambities.

axelio-logoIqbs is na Pixelzebra, Xperit, Newminds en BEND de vijfde organisatie die onderdeel is van Axelio. Dankzij deze toevoeging beschikt het collectief van bedrijven, dat al gespecialiseerd is in ERP, CRM en Modern Workplace, nu ook over expertise op het gebied van business intelligence. Zo is iqbs een mooie nieuwe aanvulling op het al bestaande Microsoft-portfolio van Axelio en daarmee een versteviging van haar positie als full-service Microsoft-partner. Daarnaast zorgt het bedrijf uit Bunnik samen met de locaties in Nootdorp, Barneveld, Hilversum, Hengelo, Zwolle en Groningen voor een landelijke spreiding.

Gids bij digitalisering

De overname van iqbs past naadloos binnen de strategie van Axelio. De groep van Microsoft-partners versterkt met deze aanwinst haar rol als gids bij de digitalisering van middelgrote organisaties. Axelio is nog beter in staat om klanten te begeleiden naar de stip op de horizon. Dat doet de groep van specialisten met een breed palet aan Microsoft-oplossingen die bijdragen aan verdere digitalisering van bedrijfsprocessen en het ontsluiten van informatie.

Win-winsituatie voor klanten

Frank van der Woude, CEO van Axelio, is verheugd om iqbs te verwelkomen als nieuwe specialistische partij binnen de groep. ‘Als reisgenoot willen wij met onze dienstverlening een volledige set aan oplossingen bieden voor onze klanten’, zegt hij. ‘Aan die ambitie geven we nu verder invulling door iqbs aan onze groep toe te voegen. We kunnen klanten nu ook helpen met expertise op het gebied van Power BI en het bouwen van schaalbare data platformen. Andersom kan onze groep de klanten van iqbs aanvullende Microsoft-oplossingen en diensten bieden. Een win-winsituatie.’

Focus op klantgerichtheid en ondernemerschap

Met haar middelgrote omvang en innovatieve bedrijfscultuur past iqbs bij Axelio en de groeifase waarin de groep zich bevindt. ‘Korte lijnen met klanten, snel schakelen met collega’s: dat zijn we allebei gewend’, zegt Van der Woude. ‘Daarnaast delen we dezelfde normen en waarden, net als de focus op klantgerichtheid en ondernemerschap.’

Versneld doorgroeien

René Berends, Managing Director bij iqbs, sluit zich daarbij aan. ‘Wij hebben een warm gevoel bij de strategie van Axelio en de mensen die er werken. We kijken met vertrouwen uit naar onze toekomst als onderdeel van deze groeiende groep Microsoft-specialisten. Daardoor kunnen wij onze klanten nog beter bedienen. Bovendien zien wij veel kansen en mogelijkheden met het oog op de bestaande klanten van Axelio. Met de toetreding putten we daarnaast uit een enorme bron van kennis en expertise die in de groep aanwezig is. Al die voordelen bij elkaar maken dat wij als organisatie in staat zijn om versneld door te groeien.’

Vertrouwde gezichten

Voor de klanten van iqbs verandert er naast de nieuwe voordelen niets. Zij kunnen blijven rekenen op de vertrouwde service van vertrouwde gezichten. De bestaande partnerships met Korade en erp|open blijven eveneens bestaan. Ook het huidige managementteam van iqbs blijft zoals het is.

Mobiele versie afsluiten