De Microsoft-partners Bend, Newminds, Newminds Systems, Pixelzebra, Xperit, iqbs, Mprise Business Solutions en Mprise Academy gaan verder onder één gezamenlijke naam: Axelio. Met deze stap ontstaat één sterk nieuw merk, met een breed aanbod van bewezen Microsoft-platformen én specifieke branche-oplossingen.

Toegang tot breed aanbod van kennis, expertise en oplossingen
Frank van der Woude, CEO van Axelio, noemt de eenwording een logische stap. ‘Wij zijn in 2021 gestart vanuit de overtuiging dat middelgrote bedrijven behoefte hebben aan een IT-partner die meer doet dan alleen een deeloplossing leveren. Omdat cloud-oplossingen nauw met elkaar verbonden zijn, is het een grote uitdaging om daar als klant de regie over te behouden. Daarom zoeken ze een betrouwbare partij die een compleet scala van geïntegreerde cloud-oplossingen en diensten kan leveren waarmee ze ontzorgd worden: van ERP en CRM tot AI en van Moderne Werkplek tot Data & BI en onze Microsoft Academy. Dat is precies de rol die wij op ons hebben genomen en nu nog beter gaan vervullen. Als aanjager van digitalisering en innovatie geven we onder één naam invulling aan alle IT-vraagstukken bij middelgrote bedrijven, in het tempo dat bij hun organisatie past.’
Specifieke branche-oplossingen die aansluiten op kansen in de markt
Dankzij de samenwerking voegt Axelio voor klanten nog meer waarde toe met specifieke branche-oplossingen op basis van diepgaande marktkennis. Van der Woude: ‘Voor sectoren waarin we gespecialiseerd zijn bieden we innovatieve oplossingen die perfect aansluiten op de uitdagingen en kansen in die markt.’
Aanjager van innovatie
Nog meer dan voorheen is Axelio de aanjager van innovatie. Daardoor zijn klanten in staat om sneller mee te bewegen met nieuwe technologische ontwikkelingen, zoals AI. Van der Woude: ‘Wij stimuleren en helpen klanten om AI op een praktische manier te omarmen, zodat ze er meteen impact mee kunnen maken. Iedereen praat over AI, maar voor veel bedrijven is het nog een uitdaging: wat is AI eigenlijk, wat kunnen we ermee en belangrijker nog, waar beginnen we? Onze hulp is heel concreet: klanten kunnen deelprocessen direct efficiënter en slimmer inrichten door de inzet van AI. Daarbij bepalen we vooraf met onze klanten de terugverdientijd, zodat de impact van AI direct meetbaar wordt gemaakt.’
Vertrouwde aanspreekpunten
Axelio gaat verder als één sterk merk. Daarmee verandert voor klanten ook het logo, de uitstraling en de website. Wat blijft zijn de vertrouwde aanspreekpunten en de persoonlijke relatie. Van der Woude: ‘Klanten ervaren straks het beste van twee werelden: de innovatiekracht van een groter bedrijf, maar ook de persoonlijke benadering die ze al gewend waren.’