Axelio groeit verder met overname van BEND

Axelio breidt haar groeiende groep van Microsoft-specialisten uit met de overname van BEND. Door de toevoeging van deze expert in CRM-oplossingen voor het onderwijs, non-profitorganisaties en het mkb, kan Axelio haar klanten nog breder helpen met het digitaliseren van hun onderneming.

BEND CRMDe overname van BEND betekent voor Axelio een sterke uitbreiding van haar CRMactiviteiten en een versteviging van haar positie als fullservice Microsoft-partner. In de afgelopen anderhalf jaar nam de groep al de bedrijven Newminds (Dynamics 365 Business Central-specialist), Pixelzebra (Dynamics 365 CRM-specialist) en Xperit (Dynamics 365 Business Central-specialist) over. Door de krachten van deze specialisten te bundelen kan Axelio haar klanten een breed scala aan Microsoft-oplossingen bieden die bijdragen aan verdere digitalisering van bedrijfsprocessen.

Reisgenoot

BEND is met haar jarenlange ervaring als CRM-specialist een welkome aanvulling. Het bedrijf heeft met oplossingen op basis van Microsoft Dynamics 365 diverse universiteiten, hogescholen en mbo-scholen geholpen met het verbeteren van hun processen. ‘Door BEND binnen onze Axelio-familie te verwelkomen kunnen wij de klanten van BEND aanvullende Microsoft-oplossingen en diensten bieden en kunnen we onze rol als reisgenoot op weg naar digitalisering nog beter vervullen voor onze klanten’, zegt Frank van der Woude, CEO van Axelio. ‘We zijn in staat om klanten bij de hand te nemen, in het tempo dat bij hen past.

Van der Woude noemt BEND ‘een echte specialist in het onderwijs’. ‘Het is een kleinschalig bedrijf dat omarmd wordt door grote en gerenommeerde onderwijsinstellingen, zoals Hogeschool Rotterdam en het Deltion College maar ook organisaties in het mkb en de nonprofitsector zoals het RDW en NOM. BEND is een zeer ondernemende organisatie die haar kennis en expertise in Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement/CRM en Microsoft Power Apps weet te vertalen naar resultaatgerichte en gebruiksvriendelijke oplossingen. Als we die combineren met de oplossingen van de andere zusterbedrijven binnen onze groep, kunnen we de klanten van BEND een completer pakket van oplossingen en diensten bieden.’

Dezelfde bloedgroep

Het helpt daarbij dat BEND met haar bedrijfscultuur goed past binnen het groeiende collectief van Axelio. Van der Woude: ‘We zijn van dezelfde bloedgroep en hebben een persoonlijke klik met elkaar. Dat vormt een sterke basis voor onze samenwerking.’

Bert Doedens, mede-eigenaar van BEND, onderschrijft die woorden. ‘Door die persoonlijke klik zijn mijn compagnon Marc Borker en ik ervan overtuigd dat we met elkaar succesvol gaan zijn. Wat ik leuk vind: wij identificeren ons graag met onze noordelijke roots, we zijn nuchter en pragmatisch. Die karaktereigenschappen zien we ook terug binnen Axelio. Niet hoogdravend, maar wel ambitieus. Dat we dat herkennen maakt dat we compleet onszelf kunnen zijn.’

Continuïteit

Voor BEND betekent de overname door Axelio dat de continuïteit van haar dienstverlening gewaarborgd is. Doedens: ‘Wij zijn met onze mensen en oplossingen al jaren heel succesvol voor grote klanten. Dat brengt voor ons kleine team organisatorische uitdagingen met zich mee. Het lukte ons niet goed genoeg om die stappen zelf te zetten, want we zijn altijd met onze klanten bezig. Door onze aansluiting bij Axelio lossen we onze kwetsbaarheid op. We kunnen bovendien gebruikmaken van meerdere kennisdisciplines en die inzetten voor onze klanten.’

Voor de klanten van BEND verandert er naast de nieuwe voordelen niets: BEND blijft wie BEND is. De eigenaren van BEND blijven aan het roer staan. ‘We vinden het belangrijk dat we mee-ondernemen en daarin uitgedaagd worden’, zegt Doedens. ‘Dat geeft nu al nieuwe energie.’

Mobiele versie afsluiten