• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

AWS bezorgd om de hoge prijskaartje voor eigen clouddiensten

31-10-2022
AWS webservices
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Ook AWS merkt dat er grenzen aan de groei zijn en probeert met een charme offensief het gebruik van de clouddiensten op peil te houden. Of klanten, resellers en concurrenten daar op dezelfde wijze van onder de indruk zullen zijn valt te betwijfelen. Wat het bedrijf juist wil verhullen is daarentegen voor iedereen duidelijk.

Koersdaling

AWS webservicesAWS kan zich niet aan de trends onttrekken. Zoveel is wel duidelijk na de presentatie van de laatste kwartaalcijfers. Er is nog steeds groei, maar lager dan gehoopt. Dat geldt ook voor de winst. Veel belangrijker is echter dat de verwachtingen voor de komende periode lager zijn dan verwacht. Dat is een van de verklaringen voor de forse koersdaling van meer dan 11%. Wie naar een grafiek van de laatste 52 weken kijkt zal pas echt schrikken. Een jaar geleden moest nog meer dan $162 worden betaald voor een aandeel. De vraagprijs was afgelopen vrijdag $110.

Lagere koersen zien we overal, maar moeder Amazon doet het slechter dan de twee andere grote Amerikaanse concurrenten. Meer nationale of lokale cloudaanbieders zijn amper beursgenoteerd, dus dat maakt het lastig alle aanbieders te vergelijken. Wat wel te vergelijken is het sentiment.

Klanttevredenheid

De klanttevredenheid is iets dat al langer een punt van zorg zou moeten zijn. We zien nu voor het eerst dat AWS daar iets over durft te communiceren. Pontificaal en dus voor alle beleggers, analisten en klanten zichtbaar, heeft het bedrijf bij de presentatie van de kwartaalcijfers aangegeven klanten te willen helpen de rekeningen voor de clouddiensten te verlagen.

Dat gebeurt nadrukkelijk niet op vrijwillige basis. Als de CFO van het bedrijf hier bij stilstaat zegt dat veel. Klanten zijn niet alleen ontevreden over de hoge facturen. Ook – en vooral – het gebrek aan overzicht wordt steeds minder geaccepteerd. Dat AWS dat hoopt te pareren door de klanten te wijzen op goedkopere aanbiedingen klinkt sympathiek en begrijpelijk. Het bewijst echter direct ook het bezwaar van de klanten. Men heeft simpelweg geen idee wat er allemaal wordt aangeboden en wat wanneer de beste oplossing is. De klant ziet door de bomen het bos niet meer, maar merkt wel dat ook zijn cloudgebruik steeds duurder wordt.

Transparantie

In de consumentenmarkt bestaat toezicht op transparantie bij het aanbod, de voorwaarden en de opbouw van de rekeningen. AWS levert geen B2C dienst en heeft daarom niets met die wettelijke eisen te maken. Desalniettemin voelt men zich nu dus min of meer gedwongen de klant tegemoet te komen. Dat wil zeggen, als de uitspraken van de CFO ook daadwerkelijk worden omgezet in daden.

De non-hyperscale concurrenten AWS krijgen overigens door deze actie hun gelijk over het prijskaartje van de clouddiensten van de boekverkoper op een serveerblaadje gepresenteerd.

Tags: clouddiensten

GerelateerdeBerichten

IMG koopt aandelen terug Royalis Investments-400

Ludo Baauw koopt minderheidsbelang Intermax Group terug van Royalis Investments

2025/07/10

“Verspilling cloudkosten staat gelijk aan 2.000 banen in de zorg”

2025/02/25
Volgend bericht
i-vertix

i-Vertix: Netwerk Monitor oplossing voor Enterprises en MSP’s

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon