Avaya – Terugblik 2021 en vooruitblik 2022

Avaya, Michiel Noordemeer lr-400Terugkijkend was 2021 vooral een jaar van technische vooruitgang en interessante nieuwe kansen. Waar veel bedrijven begin vorig jaar misschien dachten dat thuis- of hybride werken tijdelijk was, kwam al snel het besef dat werken op afstand de norm is.

Gelukkig staat de technologie nooit stil en zorgen nieuwe oplossingen ervoor dat het werken op afstand zo prettig en naadloos mogelijk verloopt. Alles vindt tegenwoordig online plaats en deze digitale transitie maken wij bij Avaya natuurlijk van dichtbij mee.

Met Avaya Cloud Office bieden wij bijvoorbeeld een alles-in-één-oplossing waarmee organisaties, zowel groot als klein, hun klanten en medewerkers met elkaar kunnen verbinden. Denk hierbij aan telefonie, videobellen, bestanden delen en meer. Zoals de naam suggereert, wordt deze oplossing volledig in de cloud gehost. Nu alles op afstand gebeurt, is het prettig dat je hiervoor geen server ‘on-premise’ nodig hebt, maar dat Avaya het beheer voor zijn rekening neemt.

Klantervaring

Avaya OneCloud CCaaS is een andere cloudoplossing die organisaties helpt de klantervaring te verbeteren. Consumenten zoeken gemak en willen dat de interactie met bedrijven zo probleemloos en naadloos mogelijk verloopt. De flexibiliteit en efficiëntie van Avaya OneCloud CCaaS helpt organisaties snel in contact te komen met klanten, ongeacht welk apparaat zij gebruiken of waar zij zich bevinden. Maar ook aan de werknemers is gedacht. Tevreden werknemers zorgen voor tevreden klanten, dus Avaya stelt hen in staat om hun eigen desktop web client in te delen met de apps en systemen die zij veel gebruiken.

De ‘ervaring’ zal ook in 2022 belangrijk blijven. Veel consumenten vinden de klantervaring even belangrijk als het product of de dienst zelf. Gartner noemt dit de ‘ervaringseconomie’. Dit jaar moeten we dus niet alleen van contact center agents verwachten dat zij een goede klantenservice bieden. Om tegenwoordig succesvol te zijn, moeten organisaties een klantgerichte cultuur omarmen. Hierbij moet elke werknemer, ongeacht functietitel of locatie, bijdragen aan de klantervaring.

Partner

De rol van de partner is ook veranderd en draait steeds meer om integratie in plaats van implementatie. Doordat onze oplossingen in de cloud worden gehost en door professionals van Avaya worden ingericht, is het niet alleen voor traditionele telecompartijen interessant om een UC- en CC-oplossing in hun portfolio op te nemen. Het is juist ook interessant voor partijen die consultancydiensten en integratie van API-oplossingen leveren. Zo kunnen zij zich focussen op de integratie van die cloudoplossingen bij klanten om de juiste workflows en bedrijfsprocessen te creëren.

Avaya, Michiel Noordemeer

 

Mobiele versie afsluiten