In 2024 ben ik begonnen bij Sound als Lead Telecom. Ik richt me niet alleen op het wel en wee van onze Telecom practice, maar doe daarnaast een opdracht bij Glaspoort als Manager Rollout Consumenten en richt ik me samen met partner KPN op het zo snel en goed mogelijk aansluiten van huishoudens op glasvezel.
Dat vind ik leuk – het is een tastbaar doel waarbij we Nederland en de vitale infrastructuur verder verbeteren. Maar ook omdat ik er goed mijn ervaring, kennis en netwerk uit de KPN en Eurofiber tijd bij kan gebruiken. Als Lead zie ik vooral de Telco’s snel veranderen naar kleinere, maar veel sneller opererende en innoverende organisaties in een zeer competitieve markt. Het is heel leuk om daar vanuit Sound met mijn collega’s onze expertise en ervaring te kunnen inzetten om soms hele innovatieve doelen te kunnen behalen, maar soms ook gewoon lacunes in kennis of menskracht te compenseren.
Voor 2025 verwacht ik een verder groei van Sound, in opdrachtgevers en juist ook in Telecom projecten. De vraag naar hulp en kennis om lastige projecten snel met de juiste ervaring en expertise te kunnen realiseren neemt alleen maar toe. Daarbij kost het vinden van goede nieuwe collega’s veel tijd en energie – maar dat is voor al onze opdrachtgevers natuurlijk niet anders.
We zijn steeds meer aanwezig op grote evenementen, zoals TSOC en Mobile World Congress, waarbij we graag onze opdrachtgevers meenemen naar innovatieve bedrijven via onze Immersive Tech Experiences. Het is leuk om daarin bedrijven en mensen met elkaar in contact te brengen, die daarmee weer verder kunnen ontwikkelen. En daar profiteert Sound natuurlijk ook weer van.