• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 ERSDH ESR-1144x350

AI inzetten om de toename van spam door AI tegen te gaan

01-04-2025
KCC
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

De Korea Communications Commission (KCC) kondigde op de 25e aan dat er een “AI-gebaseerde functie voor het blokkeren van schadelijke berichten” is ontwikkeld in samenwerking met het Korea Internet and Security Agency (KISA) en Samsung Electronics.

KCCDe ontwikkeling maakt deel uit van de in november aangekondigde overheidsbrede “Comprehensive Spam Message Prevention Measures”, gericht op het voorkomen van verschillende soorten schade veroorzaakt door kwaadaardige berichten met betrekking tot illegale leningen, inhoud voor volwassenen en gokken.

De functie is gebaseerd op AI-technologie die automatisch berichten op smartphones blokkeert waarvan vermoed wordt dat ze kwaadaardig zijn. Spamberichten met vermoedelijke spamtelefoonnummers en schadelijke URL’s komen automatisch in een spambox.

Samsung als eerste

Samsung Electronics zal de functie eerst toepassen op zijn nieuwste Galaxy smartphone toestellen (S25-serie) en geleidelijk aan ook op andere bestaande toestellen via de Android 15 (One UI 7) update.

Het KCC, KISA en Samsung Electronics zijn al sinds september vorig jaar bezig met de ontwikkeling van deze functie. Gebruikers kunnen de blokkade opheffen of automatisch geblokkeerde berichten controleren in het vak “Geblokkeerde kwaadaardige berichten”, “AI-geblokkeerde berichten” en “Door gebruiker geblokkeerde berichten”.

Directeur-generaal van de KCC Consumer Policy Bureau Shin Young-kyu zei: “Spampreventiemaatregelen zijn versterkt met de introductie van de nieuwe functie van Samsung Electronics in aanvulling op de activiteiten van mobiele providers om spam te blokkeren.” Hij voegde daaraan toe: “We zullen blijven werken aan een omgeving waarin mensen zich veilig kunnen voelen voor schade veroorzaakt door spamberichten, phishing en smishing door middel van nauwe samenwerking.”

De toezichthouder meldde eerder al dat in samenwerking met de sector het aantal spamberichten in 2024 met 30 procent verminderde. Het is niet het eerste land dat een dergelijk succes boekte. Voor de telco’s in Zuid Korea is er een goede reden mee te werken: de toezichthouder noemt namelijk de score van elke provider afzonderlijk. Naming & Shaming lijkt dus te werken, nu afwachten of AI ook effectief is tegen spam.

(bron)

 

Tags: cybersecuritymobiele communicatie

GerelateerdeBerichten

aeroflot

Cyberaanval door achterhalen wachtwoord legt Aeroflot plat

2025/07/29
Cellnex-vierkant-logo

Cellnex en ODIDO samenwerking vernieuwd en uitgebreid

2025/07/25
Volgend bericht
jurdisch rechtszaak rechtspraak

Bedrijfsgeheimen beschermen – een wijze les uit Oostenrijk

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

ArrowFest 2025

02-10-2025 - 22:00

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon