ACCO is houder van de rechten op merken als Kensington en Leitz. Het Amerikaanse bedrijf laat weten EPOS te gaan overnemen. Dat EPOS in de etalage stond was al sinds vorig jaar bekend.
ACCO zal EPOS “combineren” met Kensington. Dat moet “”de operationele efficiëntie verhogen, de verkoopproductiviteit verbeteren en aanzienlijke synergieën opleveren.”
Volgens het persbericht heeft EPOS nu nog een omzet van 80 miljoen. Synergie effecten moeten de kosten met 10 tot 15 miljoen verlagen en dan zal er in 2026 sprake kunnen zijn van een “licht positief” resultaat.
De transactie heeft volgens de koper een waarde van 11,7 miljoen dollar, inclusief maximaal 3,5 miljoen dollar aan uitgestelde betalingen, gefinancierd uit de bestaande kasmiddelen van ACCO Brands.
Het persbericht is, als alle standaard disclaimers en marketing praat is verwijderd, opvallend kort. Inhoudelijk is het vooral summier. Een bedrijf overnemen voor slechts een achtste deel van de jaaromzet is schijnbaar niet meer tekst waard.
(bron)



