Adobe telt 1,5 miljard dollar neer voor Workfront, een werkbeheerplatform voor marketeers. Met meer dan 3.000 klanten en een miljoen gebruikers wereldwijd is Workfront de vertrouwde oplossing waarop marketeers dagelijks vertrouwen voor efficiënt contentbeheer, planning en beheer van marketingcampagnes of het uitvoeren van complexe workflows voor teams.
Adobe-oplossingen vormen het middelpunt voor creativiteit en beheer van klantervaringen en zijn cruciaal voor marketeers, creatieven, analisten en nu ook voor operations managers, aldus Adobe.
Adobe Creative Cloud biedt creatieve apps en services voor iedereen, van studenten en influencers op sociale media, tot professionele fotografen, filmmakers en ontwerpers. Adobe Experience Cloud levert oplossingen voor content en commerce, klantreisbeheer en klantgegevens en -inzichten, allemaal gebouwd op een open platform, waardoor bedrijven van elke omvang in elke branche uitzonderlijke klantervaringen op schaal kunnen leveren.
Om aan de toenemende verwachtingen van B2B- en B2C-klanten te voldoen, zijn grote hoeveelheden content en gepersonaliseerde marketingcampagnes nodig die razendsnel en op grote schaal worden geleverd. Dit moet worden gerealiseerd met steeds meer verspreide teams, aangezien werken op afstand steeds belangrijker wordt en in de toekomst opnieuw wordt gedefinieerd. De combinatie van Adobe Experience Cloud en Workfront gaat zorgen voor efficiëntie, samenwerking en productiviteitswinst opleveren binnen marketingteams die momenteel worstelen met silo-oplossingen voor werkbeheer. Workfront is specialist in het orkestreren van marketingworkflows. Het platform van Workfront is flexibel en uniek ontworpen voor de onderneming, met uitgebreide integratiemogelijkheden die eenvoudig kunnen worden geconfigureerd om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van bedrijven van elke omvang.
De overname is nog wel onderworpen aan de gebruikelijke transactievoorwaarden en zal naar verwachting in het eerste kwartaal van fiscaal 2021.