De Lenovo Group heeft in het afgelopen tweede kwartaal van het lopende boekjaar een record-groepsomzet van 14,5 miljard dollar behaald, een stijging van 7 procent jaar-op-jaar. Alle bedrijfsonderdelen droegen bij aan de resultaten.
De winst vertoonde een nog sterkere groei, met een recordinkomen voor belastingen van 470 miljoen dollar, een stijging van 52% vergeleken met hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Het nettoresultaat steeg 53% jaar-op-jaar tot een record van 310 miljoen dollar.
“In de Benelux zien we een blijvende groei in alle segmenten; een ontwikkeling die versneld is door de COVID-19-maatregelen. Uit ervaring van vorig kwartaal blijkt dat werken en leren vanuit huis de vraag naar pc’s stimuleert en de voortdurende groei in de gamingsector versterkt. Daarnaast zien we een toenemende vraag naar slimme werkoplossingen. We blijven nauw samenwerken met onze partners en klanten om de extra behoeften in deze veeleisende tijden te ondersteunen”, zegt Maarten Guijt, General Manager Benelux Lenovo PCSD.
Ruben Weenink, General Manager Benelux bij Lenovo MBG, vult aan: “Een toename in de hoeveelheid zoekopdrachten voor het merk Motorola in het afgelopen kwartaal laat een sterke interesse zien voor Motorola-smartphones. Bovendien is Motorola het op een na meest gezochte merk onder Android-smartphones in zowel Nederland als België. Wij geloven dat dit een direct resultaat is van ons sterke portfolio en innovatieve productintroducties zoals de razr 5G”
Het aanbod en de productie wordt in 2020 beïnvloed door factoren zoals geopolitieke onzekerheden, de COVID-19-pandemie en een tekort aan componenten in de gehele industrie door een sterke vraag. Lenovo ziet de tweede helft van het jaar echter positief in door de nieuwe manier van werken, leren en spelen vanuit huis, die ook op lange termijn invloed heeft op de vraag naar apparaten en cloud/infrastructurele benodigdheden.