Huawei Consumer Business Group heeft Rodney Voogel aangetrokken als Sales VP Laptops. Hij komt over van Asus, waar hij als Managing Director verantwoordelijk was voor de laptop sales in de Benelux.
Met de komst van Voogel zet Huawei de volgende stap om de Nederlandse laptopmarkt verder te penetreren. Na de recente introductie van de Huawei Store waar het volledige Huawei ecosysteem beschikbaar is, versterkt Huawei op lokaal niveau opnieuw haar bekende 1+8+N strategie. Daarmee laat Huawei zien hoe verschillende smart-producten, waaronder de laptops, naadloos met elkaar samenwerken om het leven van de consument zo makkelijk mogelijk te maken.
“We zijn ontzettend enthousiast dat Rodney ons lokale team komt versterken. Met alle ervaring en kennis die Rodney met zich meebrengt, kunnen we de 1+8+N strategie op lokaal niveau nog verder uitrollen en onze innovatieve laptops introduceren aan een nog breder publiek,” zegt Kenny Li, Country Manager Huawei CBG Nederland.
De verschillende laptops, van de nieuwe MateBook 14 tot het vlaggenschip de Matebook X Pro, gaan onder leiding van Voogel zowel online als offline een grotere zichtbaarheid krijgen. Daarnaast gaat Voogel in zijn rol nauw samenwerken met verschillende interne teams om de missie van Huawei om een volledig verbonden wereld te creëren, verder te vorm te geven.
Voogel: “Toen ik elf jaar geleden begon bij Asus was het merk nog een kleine speler; in korte tijd hebben we een vaste plek in de top vijf weten te veroveren. Bij Huawei zie ik dezelfde kansen dankzij de combinatie van bewezen productkwaliteit, de indrukwekkende software-integratie en de seamless AI oplossingen waar Huawei ver mee vooruitloopt. Huawei is al een van de grootste smartphonefabrikanten wereldwijd – aan mij om dit ook te verwezenlijken voor de laptops.”