Identiteitsmanagementspecialist Okta heeft tijdens Okta Showcase de Customer Identity en Okta Access Gateway specialisaties binnen Okta Partner Connect aangekondigd. Deze twee nieuwe aandachtsgebieden vallen samen met een essentieel wereldwijd partnermomentum voor het bedrijf, dat de afgelopen twee jaar wereldwijd 400 procent is gegroeid.
Okta Access Gateway lost het hybride IT-toegangsprobleem voor bedrijven op, door on-premises legacy en op maat gemaakte applicaties aan te sluiten op de Okta Identity Cloud, zodat de werknemers gemakkelijk toegang hebben tot elke applicatie via een gecentraliseerde identiteitsprovider. Door de nieuwe uitdagingen die COVID-19 in de verschillende industrieën veroorzaakt, is het bieden van een digitale klantervaring met een betrouwbare Customer Identity and Access Management service belangrijker dan ooit tevoren. Met deze twee strategische aandachtsgebieden voor wereldwijde organisaties als focus, stelt Okta partners in staat om allesomvattende identiteitsoplossingen te leveren en problemen op te lossen.
“De verschuiving naar werken op afstand heeft identiteit tot een onmisbaar onderdeel gemaakt van het runnen van een succesvol bedrijf. Klanten hebben een volledige oplossing nodig, samenwerkend met één vertrouwde partneradviseur”, zegt Patrick McCue, Senior Vice President van Worldwide Partners bij Okta. “Onze nieuwe Services Delivery specialisaties zijn gericht op essentiële producten, waardoor ons wereldwijde partnerecosysteem in staat is om meerdere klantuitdagingen in één keer op te lossen. Dit helpt onze gezamenlijke klanten en biedt onze partners tegelijkertijd de mogelijkheid om een businessmodel gebaseerd op identiteit op te bouwen met een terugkerende inkomstenstroom omtrent Services Delivery”.
Services Delivery-partners die de speciaal voor de grootste organisaties ontwikkelde nieuwe specialisaties realiseren beschikken over een aantal specifiek gecertificeerde en getrainde medewerkers en middelen en hebben bewezen succes te hebben met het implementeren van Okta Access Gateway en Customer Identity en Access Management projecten. Okta helpt partners bij het uitbouwen van hun Services Delivery mogelijkheden door het verder ontwikkelen van specialisaties, evenals het ter beschikking stellen van andere aanbiedingen, zoals kosteloze Okta Training, Okta Delivery Assurance en Advisory Services.
Forse groei
Sinds de lancering van Okta Partner Connect in 2018 is het wereldwijde channel ecosysteem van Okta met meer dan 400 procent gegroeid, inclusief alle verschillende partnertypes, zoals Global Systems Integrators, Solution Providers, Distributeurs en Managed Service Providers. Ook in het derde jaar van het programma blijft het momentum toenemen door strategische nationale partners, distributeurs en wereldwijde expansie. Een belangrijk onderdeel van een groeiend bedrijf is de voortdurende uitbreiding en schaalvergroting naar andere regio’s via Distributie, waarbij EMEA als case study voor succes wordt gebruikt. Daarnaast blijft Okta nieuwe tools en programma’s ontwikkelen gericht op distributie, waaronder het nieuwe Okta Partner Connect Training Program. Dit voor op distributie op maat gemaakte “Train the Trainer” programma geeft distributeurs de mogelijkheid tot het opleiden van strategische resellers.
“Met identiteits- en toegangsbeheer in de voorhoede van de cybersecurity, is Okta het fundament van ons bedrijf geworden. Sinds 2016 heeft Distology partners geholpen om honderden gezamenlijke klanten aan te melden bij Okta”, zegt Hayley Roberts, Chief Executive Officer van Distology. “Onze partners zien ons als drijvende kracht; we helpen hen om Okta met succes te verkopen door ondersteuning te bieden op verkoop-, marketing- en technische eisen. Hiervoor maken we gebruik van de relevante tools en programma’s die vanuit Okta Partner Connect aangeboden worden, zoals het nieuwe ‘Train the Trainer’ programma”.
www.okta.com/partners/