Een paar weken geleden ontving ITchannelPRO banners met een embargo waarmee de naamswijziging van Pocos naar Sewan wordt onderstreept. Die banners mogen nu worden gebruikt, want het proces is inmiddels doorgevoerd en aan de relaties bekend gemaakt.
Als uitgever gebeurt het vaker dat informatie onder embargo beschikbaar wordt gesteld. Soms zitten daar echte verrassingen tussen. In het geval van de overgang van Pocos naar Sewan was het al langere tijd algemeen bekend dat die wijziging er aan zat te komen. Daarover is in meerdere interviews ook open door het bedrijf over gesproken.
De nieuwe banners waren desondanks een verrassing, omdat het zo duidelijk aangeeft dat het meer is dan alleen een nieuwe naam. De huisstijl is totaal onder handen genomen. Wie op de website kijkt ziet dat blauw de leidende kleur is, voorheen was dat de combinatie van paars en oranje.
Bij een nieuwe website hoort ook een andere navigatie. Wie door de menus scrollt ziet direct dat Microsoft licenties nu integraal onderdeel van het portfolio zijn. Daarmee komt Sewan Nederland tegemoet aan een veel gehoorde vraag van de partners. Die kunnen nu dus ook hiervoor bij Sewan terecht. Een verdere invulling van One stop shopping belofte dus.
Verder blijft heel prominent in beeld dat de Nederlandse tak van Sewan kiest voor het partnerkanaal. Lijkt een detail, maar in de andere landen waar de organisatie actief is worden ook rechtstreeks klanten bediend. Dat is voor dit land niet aan de orde. De bestaande kernwaarden waarin de menselijke benadering van het ICT reseller kanaal centraal staat blijven dan ongewijzigd. Evenmin aan de orde is het betreden van nieuwe marktsegmenten. Sewan heeft geen ambities om de bovenkant van de markt te bedienen.
De nieuwe look-and-feel is een eerste maar belangrijke stap. Het is logisch te verwachten dat het portfolio verder zal worden uitgebreid met diensten die in de andere landen waar de Sewan Groupe actief is al verkrijgbaar zijn.
ITchannelPRO zal ongetwijfeld over die uitbreidingen berichten.