Onder de merknaam My-Connect levert ICT- en telecomdistributeur BusinessCom meerdere cloud- en abonnementsdiensten aan resellers. Dit portfolio is onlangs uitgebreid tot maar liefst 15 diensten. Directeur Pieter van Eldonk en partnermanager Marcel Derks van BusinessCom leggen uit wat de kracht is van dit concept.
Naast distributie van telecom- en IT-hardware, startte BusinessCom in 2016 met My-Connect Telepo als eigen dienst voor cloudtelefonie. Inmiddels is My-Connect uitgegroeid tot volwaardig dienstenportfolio voor telefonie, UC, mobiel, networking, cybersecurity, SIP-trunking en internetverbindingen. En het portfolio is nog altijd in ontwikkeling: het afgelopen jaar zijn onder andere Xelion en Youfone Zakelijk toegevoegd.
Partnermanager Marcel Derks: “Het unieke aan ons concept is de combinatie van een aantal ingrediënten: een breed palet aan wholesale clouddiensten, aangevuld met SIP-trunking en internetverbindingen, waarbij we ook aanvullende hardware zoals netwerkapparatuur en endpoints leveren. Samen met de korte lijnen, kennis en ondersteuning die men van ons kent, leveren we met My-Connect alles dat je als reseller nodig hebt. Vandaar ons jaarthema ‘All You Need is My-Connect’.”
Bij resellers op bezoek
“My-Connect is opgericht als alternatief voor de cloudproviders, om resellers zekerheid te geven dat hun klanten veilig zijn”, legt directeur Pieter van Eldonk uit. Het merk bestaat inmiddels acht jaar, en sinds de start is er een hoop veranderd. Daarom trekken de partner managers van BusinessCom op korte termijn het land in om resellers bij te praten over de bestaande en nieuwe diensten van My-Connect (zie kader).
Naast de uitbreiding van het aantal diensten is er meer veranderd. Zo heeft BusinessCom de laatste jaren geïnvesteerd in het bestel- en configuratiegemak voor resellers, door bijvoorbeeld de bestelportal te integreren in de webshop. Ook is er fors geïnvesteerd in de datacenters, om de security en stabiliteit te verstevigen.
Commercieel is er eveneens vernieuwing doorgevoerd. “De licentiestructuren van de My-Connect diensten zijn allemaal vereenvoudigd”, zegt Marcel Derks. “Die versimpeling is goed nieuws voor resellers; de diensten zijn nu allemaal vanaf een bierviltje te verkopen.”
Toekomst My-Connect
Is het portfolio nu compleet? “Hoewel het een volledig portfolio is, blijft het in ontwikkeling”, geeft Pieter van Eldonk aan. “We werken samen met meerdere vendors die hun oplossingen naar de cloud willen brengen en we staan op het punt om nieuwe oplossingen toe te voegen. Denk aan Networking as a Service en vergaderoplossingen. Op korte termijn voegen we ook zaken toe op het gebied van camera’s, met vendors als TP-Link en i-PRO. Wat uiteindelijk voor ons telt, is dat we het portfolio zo compleet mogelijk maken voor onze resellers, zodat zij de keuze hebben.”
De ijzersterke ingrediënten van My-Connect
- 15 clouddiensten
- Telefonie, UC, Networking as a Service, security, mobiel, SIP-trunks, verbindingen
- Uitsluitend wholesale, al dan niet white-label; nooit facturering aan eindklant (fullservice)
- Klanteigendom ligt bij reseller, die factureert aan de eindklant
- Directe distributeur van aanvullende hardware van A-merken
- Eén aanspreekpunt voor diensten, hardware, verbindingen, support
- 24/7 technische support met een team van 12 professionals
- Sales- en presalesteam van 20 professionals
- Korte lijnen: professioneel en persoonlijk
De huidige clouddiensten van My-Connect
Cloud Telefonie & UC
- My-Connect Telepo
- My-Connect Xelion
- My-Connect Subscription
- My-Connect Univerge Blue
- My-Connect Nexxt
- My-Connect Unify Phone
- My-Connect Unify PayGo
- My-Connect Rainbow
- My-Connect Dialogue
Networking
- My-Connect Cirrus
- My-Connect Firewall
Infrastructuur
- My-Connect Trunking
- My-Connect Connectivity
Mobiel & VaMo
- My-Connect Mobile
- My-Connect Youfone Zakelijk
Voor meer informatie over BusinessCom of My-Connect kun je contact opnemen via info@businesscom.nl of via 0413 724 200, of kijk op Businesscom.nl.
(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine 2024 #01)