Gamma Communications en ROGER365.io werken nauw samen om ICT-partners en telecomresellers betere proposities te bieden. ITchannelPRO sprak met CCO Rick van Schaik van Gamma en Gerben Hoogwerff Kroon, medeoprichter en CEO van ROGER365.io, over de krachtige combinatie van Operator Connect en het platform van ROGER365.io.
Gamma had in het voorjaar van 2022 de primeur voor Nederland met Operator Connect, waarmee bedrijven naadloos en eenvoudig telefonie aan hun Teams-omgeving kunnen toevoegen.
ROGER365.io levert een gecertificeerde omnichannel contactcenter-oplossing die native gekoppeld is aan Teams. Het platform biedt partners de mogelijkheid waarde toe te voegen aan hun diensten, zoals het configureren van wachtrijen, integraties met CRM-systemen en andere communicatie-apps in de Teams-omgeving.
Meer en nieuwe omzet
“Dankzij Operator Connect en ROGER365.io kunnen we partners aan nieuwe omzet helpen”, legt Rick uit. “Resellers met focus op telefonie worden er beter van, want Teams en het hele ecosysteem waar het deel van uitmaakt, zijn toekomstgericht. Dat kun je echt niet meer beweren van PBX-centrales. Partners die voorheen weinig deden met telefonie kunnen er snel mee overweg. Beheer, inclusief porteringen in Teams Calling, is heel eenvoudig.”
De partners van Gamma hebben vooral klanten in het midden en aan de bovenkant van het mkb. Rick ziet ze nu ook de nog hogere segmenten gaan bedienen. “Bellen zoals we dat decennia hebben gedaan houdt op te bestaan, ook bij grotere organisaties. Die willen net als de early adopters profiteren van de voordelen van Teams.”
Gerben: “Het ROGER365.io platform maakt het mogelijk om eigen software te ontwikkelen boven op het standaard platform. Omdat alles tegenwoordig op API’s is gebaseerd, gaat dat makkelijk. We zien resellers ook via low-code met hele goede diensten komen. Het kan maatwerk zijn voor een enkele klant, of een ontwikkeling die herhaalbaar aan meerdere klanten kan worden aangeboden, new business dus.”
Overheid en ‘Microsoft-tenzij’-beleid
Partners van Gamma en ROGER365.io komen steeds vaker in contact met de publieke sector. “In de aanbestedingen van de overheid, maar ook in de RFP’s, is er sprake van een ‘Microsoft-tenzij’- of een ‘Teams-tenzij’-beleid”, zegt Rick. “Men is bekend met de betrouwbaarheid, schaalbaarheid en naleving van certificeringen bij Microsoft. Wij maken telefonie binnen Teams eenvoudig, Microsoft-gecertificeerd en met de beste SLA. ICT voor bedrijven en instellingen is zo weer beheersbaar, en we beperken de investeringen in aparte en dure telefonieplatformen. Voor resellers moet elke RFP die aanstuurt op een migratie naar Teams een teken aan de wand zijn. De veranderingen zijn onomkeerbaar, daar moet je je business op aanpassen.”
Rick: “Of je het nu hebt over een onderwijsinstelling, ziekenhuis, gemeentehuis of een bedrijf; die omgevingen moeten verbonden zijn met de buitenwereld. Waar jarenlang alleen maar gebruik werd gemaakt van interne messengers, zijn er nu naast telefonie ook WhatsApp- en chatkanalen die openstaan voor klanten, burgers of patiënten. Deze kanalen ontsluit ROGER365.io naadloos voor medewerkers in Teams. Omnichannel naar buiten, efficiënt vanbinnen, voor ieder type bedrijf of instelling.”
Oplossing voor onderwijs
Met bellen in Teams kunnen onderwijsinstellingen het contact onderling en met leerlingen en ouders optimaal inrichten. Gerben: “Wat deze oplossing voor het onderwijs bijvoorbeeld zo boeiend maakt, is de strikte scheiding tussen privé en zakelijke communicatie, die vanwege de privacy van docenten hoog op de agenda stond. Wij weten zeker dat ook in het bedrijfsleven dat punt vaker bij een RFP naar voren gaat komen.”
Gerben staat ook nog stil bij compliancy. “Voor veel bedrijven geldt dat ze alle communicatie moeten opslaan en bijhouden, en moeten kunnen aantonen waar die data binnen de EU of Nederland staat. ROGER365.io zorgt ervoor dat alle communicatiestromen van apps als WhatsApp via de Teams-omgeving lopen, die volledig bekend is. Daarmee voldoen deze groepen eindgebruikers aan de compliancy-eisen.”
Hogeschool Windesheim
“Ook steeds meer onderwijsinstellingen, overheden en de grootzakelijke markt kiezen voor deze krachtige volledig Microsoft-gecertificeerde oplossing, voor de beste customer experience”, zegt Rick. “De kosten maken een overstap extra aantrekkelijk. Een onderwijsinstelling die recent deze stap maakte is bijvoorbeeld Hogeschool Windesheim”, noemt hij als voorbeeld.
Deze grote onderwijsinstelling maakt gebruik van de combinatie Operator Connect van Gamma en het platform van ROGER365.io. De details van die case komen in een volgend artikel nog uitgebreid aan de orde. Wat Gerben en Rick de lezers nu alvast meegeven, is dat deze case staat voor wat Teams allemaal mogelijk maakt.
Meer weten over Gamma Communications? Mail sales@gammacommunications.nl of bel 088 5005 010. Voor meer informatie over ROGER365.io neem je contact op met Business Development Manager Fabien van ’t Woudt via fvantwoudt@roger365.com.
(dit artikel verscheen eerder in ITChannelPRO magazine 2023-06)