• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Leidt meer duurzaamheid altijd tot een beter imago?

het kan tegenvallen

24-03-2023
duurzaamheid
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Er zijn meerdere redenen te noemen waarom bedrijven duurzaamheid omarmen. Sommigen zien het vooral als een manier om bepaalde kosten te drukken, anderen denken weer dat het zorgt voor een betere imago. Natuurlijk zijn er ook ondernemers die overtuigd zijn van het nut minder grondstoffen te gebruiken en de CO2 footprint fors te verkleinen.

duurzaamheidDat bedrijven in de marketing en communicatie aandacht besteden aan duurzaamheid is niet iets van de laatste paar jaar. Het begrip is al meer dan 10 jaar in gebruik. Per sector zijn er wel enorme verschillen. De IT sector is heeft lange tijd uitsluitend “nieuw”, “beter” en “sneller” als vaste begrippen gebruikt. Probeer maar eens in folders uit 2010 of 2015 het woord “zuinigheid” te vinden. Grote kans dat je dat nergens ziet staan.

De term duurzaamheid is in de IT sector pas “ontdekt” toen boekhouders en marketeers daar allebei het nut van inzagen. De eerste groep zag dat het kon zorgen voor lagere kosten, de andere werd enthousiast bij het idee daarmee in positieve zin de aandacht te trekken. Duurzaamheid zou kunnen bijdragen aan een beter imago.

Dat idee snapt iedereen en je zou kunnen zeggen dat het ook helemaal niet erg is. Duurzaamheid is gewoon te belangrijk om kritische kanttekeningen bij de plaatsen. Als men er vooral werk van maakt om zo de reputatie op te krikken, wat dan nog?

Maar wat wil het geval, consumenten lijken daar anders over te denken. In een paar landen om ons heen is – zelfs heel recent nog – onderzoek gedaan naar de link tussen duurzaamheid en imago. De resultaten zijn wellicht niet wat de vragenstellers en de bedrijven die het betreft zouden hebben verwacht. Wat we in Europa zien wijkt overigens weinig af met vergelijkbaar onderzoek in Amerika.

NPS

Bedrijven sturen voor B2B en B2C graag op de NPS. Als die waarde hoog is, dan is het makkelijk klanten te winnen en vast te houden. Misschien wordt het tijd dat rapportcijfer los te laten, want de cijfers die worden gegeven voor het imago rond duurzaamheid laat een ander verhaal zien.

In bijna alle gevallen wordt het duurzaamheidsverhaal van bedrijven met een slechte klantenservice, langzame uitrol of wispelturige levertijden lager gewaardeerd dan van bedrijven die wel de afspraken nakomen. Die lagere score geeft aan dat men ook daar weinig vertrouwen heeft in het bedrijf.

Riskant

Kortom zwaar inzetten op duurzaamheid in de hoop daarmee je imago op te krikken en wellicht ook je NPS is best riskant. Als de plussen die je aan de ene kant scoort teniet worden gedaan door de minnen omdat processen elders stroef lopen is de uitkomst van die som een tegenvaller.

Tags: duurzaamheidmarketing

GerelateerdeBerichten

Leeg Datacenter NAP

Zoveelste ophef over het watergebruik van datacenters

2025/07/30
CvdM-logo

ITchannelPRO wijst op regels voor influencers

2025/07/08
Volgend bericht
Wade Lance Synack

Wade Lance van Synack over noodzaak en voordelen van continuous security testing

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon