De telefoniedienst Managed Cloud PBX van Xelion is per direct ook leverbaar bij Speakup. Hiermee breidt Speakup haar aanbod communicatiediensten verder uit met een virtuele telefooncentrale. Met deze oplossing hebben partners van Speakup nog meer mogelijkheden om hun klanten een telefonie-oplossing op maat te bieden.
De premium variant van Managed Xelion is bij Speakup leverbaar in combinatie met een SIP-trunk die een verbinding maakt tussen het bedrijfsnetwerk van klanten en het openbare telefonienetwerk of internet. Medewerkers van klanten kunnen dus overal bellen en gebeld worden via Xelion. Dit geeft bedrijven veel meer vrijheid bij het inrichten van de organisatie en bovendien kunnen medewerkers zo makkelijker werken vanuit huis. In de oplossing zit ook een koppeling met het mobiele netwerk, zodat klanten van Speakup ook eenvoudig gebruik kunnen maken van de oplossing Vast & Mobiel.
Behoefte van resellers
Xelion en Speakup spelen met deze samenwerking in op de groeiende behoefte van resellers en IT-dienstverleners aan een steeds uitgebreider pakket communicatieoplossingen voor klanten. Propositiebeheerder Ian Kennedy van Speakup is erg enthousiast over de samenwerking met Xelion. “Door deze samenwerking kunnen wij in onze rol als distributeur onze partners nog meer ontzorgen”, zegt Kennedy. “Ik geloof heilig in de kracht van een breed assortiment van platformen waaruit onze partners kunnen kiezen. Immers, niet elke klantvraag is hetzelfde. Sommige bedrijven willen een technische koppeling terwijl andere kiezen voor een totaaloplossing of wellicht Teams. Resellers moeten dus maatwerk kunnen bieden.”
Compleet portfolio
Salesmanager Thijs van den Ende van Xelion ziet ook dat bedrijven steeds meer behoefte hebben aan flexibiliteit in hun onderneming. “Met Xelion biedt Speakup nu een volledig Nederlandse telefonieoplossing in de cloud”, zegt Van den Ende. “Speakup heeft met deze toevoeging van Xelion en de eerdere uitbreiding van Microsoft Teams nu een compleet portfolio waarmee we samen de hele markt kunnen bedienen.”
Focus op service
Beide bedrijven delen ook een focus op langdurige relaties en daarmee het streven naar een hoog serviceniveau voor partners en klanten, weet Van den Ende. “Xelion heeft het begrip service net als Speakup hoog in het vaandel staan. Tevreden klanten zijn het belangrijkste dat er is. We gaan beide tot het uiterste voor een hoog serviceniveau aan partners en klanten. Dat maakt de samenwerking krachtig.”
Webinar voor partners
Xelion en Speakup organiseren in april een webinar voor partners en resellers. Thijs van den Ende en Ian Kennedy zullen dan de nieuwe samenwerking en alle mogelijkheden van het Xelion-platform voor resellers uitvoerig toelichten.
Bron: Xelion