X2com lanceert met X2mobile een dienst die het probleem oplost dat elke partner herkent. Joost van der Ven, productmanager bij X2com, legt het uit.
Mobiele bereikbaarheid
Klanten willen voor het personeel meerdere mobiele abonnementen afsluiten, maar niet elke provider heeft overal dezelfde dekking. Gevolg is dat de ene medewerker beter bereikbaar is dan de andere. Nu er vooral van huis uit wordt gewerkt, is goede mobiele bereikbaarheid nog belangrijker dan voorheen, maar niet iedereen heeft van huis uit het beste bereik.
“We zagen bij X2com al langer vanuit het partnerkanaal vragen over de mobiele bereikbaarheid,” vertelt Joost. “We hadden een plan liggen voor een oplossing en daar is sinds het voorjaar aan gewerkt. Na een jaar kunnen we er nu mee naar de markt.”
X2mobile
Tot nu toe was het zo dat een partner zijn klant de mobiele abonnementen kon aanbieden van één netwerk inclusief onbeperkt bellen en een databundel. De medewerker die net te ver van een zendmast van het gekozen netwerk woont, kan minder uit zijn abonnement halen dan zijn collega’s. Als hij met een simkaart van een ander netwerk belt, heeft hij die problemen niet. Punt is echter dat meerdere netwerken in een bundel tot nu toe niet te leveren was. Dat kan nu wel met X2mobile. X2com biedt de partner de optie om mobiele abonnementen op twee netwerken aan te bieden binnen één bundel (het derde netwerk wordt later dit jaar toegevoegd), met de mogelijkheid zoals we die al kennen: het onderling delen van data.
Als er bijvoorbeeld tien sims zijn met elk een databundel van 8 GB mogen de medewerkers in totaal voor 80 GB-data verbruiken. “Tot zover ons bekend is, is er nog geen enkele Nederlandse provider die een bundel heeft gelanceerd, waarbij de klant netwerk onafhankelijk data kan delen,” zegt Joost.
Scoren met X2mobile
De partner die zijn klanten X2mobile aanbiedt scoort. Joost legt uit waarom: “Als eerste is er geen dwang meer alle abonnementen van één netwerk af te nemen. Daarnaast kan X2mobile ook onderdeel worden van de telefooncentrale op kantoor en kan de klant volledig deel uitmaken van het team op kantoor. Ook kan de klant (afhankelijk van de configuratie van de telefooncentrale) zelf kiezen met welk nummer hij naar buiten belt (vast- of mobielnummer). Zo kan goed worden ingespeeld op de voorkeur van elke medewerker. Ten slotte is dit een verruiming van het aanbod waar de eindklant écht beter van wordt. Dat levert een nog meer tevreden klant op. Welke partner wil dat nou niet?”