96% ZZP’ers tevreden over provider mobiele telefonie

96-zzp-ers-tevreden-over-provider-mobiele-telefonie

Onderzoek van ZZP Barometer onder 909 ZZP’ers geeft aan dat ruim 95 procent van de ZZP’ers tevreden is met zijn mobiele telefonie provider. Voor betrouwbaarheid geeft de ZZP’er zijn provider het rapportcijfer 7,9.

Naast de betrouwbaarheid van hun provider voor mobiele telefonie zijn ZZP’ers ook zeer tevreden over de klantenservice van hun provider (88,6%) en de prijs die de provider rekent (87,9%) en de flexibiliteit (85,3%). Slechts 16,7 procent van de ondervraagden is dan ook van plan om op korte termijn over te stappen naar een andere provider.

KPN heeft volgens het onderzoek de meeste klanten voor mobiel in de ZZP-doelgroep: 33,6 procent. Daarna volgen Vodafone (21,6%) en T-Mobile (23,3%). Van alle grote providers wordt KPN in het onderzoek met een 8,3 het best beoordeeld op betrouwbaarheid en ook Telfort scoort hoog met een 8,1. Vodafone scoort het minst goed met een 7,3.

Sim Only

Een kleine meerderheid van de ZZP’ers (50,2%) zegt een Sim Only abonnement te hebben. Een iets minder groot deel (44,5%) heeft een abonnement inclusief toestel. Gemiddeld betaalt deze laatste groep maandelijks bijna twee keer zoveel als de groep ZZP’ers met een Sim Only abonnement: 40,78 euro per maand. ZZP’ers met een Sim Only abonnement betalen gemiddeld 21,34 euro per maand aan telefoonkosten. Slechts 3,3 procent van de ZZP’ers geeft aan prepaid te bellen. Gemiddeld zijn zij maandelijks het minst kwijt aan telefoonkosten: 21,25 euro.

Bekijk hier de infographic met alle resultaten van het onderzoek

Mobiele versie afsluiten