BusinessCom heeft als distributeur van telecom- en IT-hardware, inclusief het portfolio My-Connect Cloud, alles wat resellers nodig hebben om hun portfolio te bouwen. Maar waarom zou je als reseller voor My-Connect kiezen? Partnermanagers Derc van Mierlo en Eric de Jongh van BusinessCom geven 6 redenen.
My-Connect is de merknaam van het dienstenportfolio van ICT-distributeur BusinessCom. Hierbinnen vallen ruim 15 clouddiensten die in de My-Connect Portal eenvoudig te bestellen en beheren zijn. Derc en Eric zijn als partnermanagers zeer te spreken over de voordelen ervan voor het resellerkanaal.
1. Breed en volledig portfolio
Derc: “Om te beginnen hebben we binnen My-Connect meer dan 15 diensten als UCaaS, Cloud Telefonie, Videoconferencing, mobiele telefonie, SIP Trunking, connectiviteit en cybersecurity. Maar clouddiensten kunnen niet zonder hardware als switches, access points, headsets, bureautoestellen, deurtelefoons en bewakingscamera’s. Dat wij zowel diensten als hardware leveren, maakt ons interessant voor ICT-resellers.”
2. Eén bestelloket voor zowel clouddiensten als hardware
“Alles wat we bij BusinessCom doen, draait om de reseller”, zegt Eric. “Daarom is ontzettend veel tijd en geld geïnvesteerd in de gebruiksvriendelijke My-Connect Portal die geïntegreerd is in de webshop, zodat zowel dienst als hardware via één loket besteld kunnen worden.” Derc: “Dit hebben we ook nog eens gecombineerd in een handige smartphone app zodat je als partner in theorie ’s avonds vanaf de bank via de licenties, SIP-trunks, internetverbindingen en aanvullende netwerk- en telefonie-hardware kunt bestellen. En vóór 22.00 uur besteld, is de volgende dag in huis of via dropshipment bij je klant.”
3. Meerdere smaken UCaaS en telefonie
“BusinessCom biedt businesspartners veel keuze, zegt Eric. “Er zijn binnen My-Connect meerdere smaken aan communicatieplatformen. Voor UCaaS zijn dat My-Connect Univerge Blue, My-Connect Zoom en My-Connect Rainbow en voor cloudtelefonie gaat het om My-Connect Telepo, My-Connect Xelion, My-Connect Subscription, My-Connect Nexxt en My-Connect Unify PayGo.”
4. Klanteigendom ligt bij de reseller
“BusinessCom levert uitsluitend aan business partners, nooit aan eindklanten”, zegt Derc nadrukkelijk. “Onze diensten zijn wholesale of whitelabel. Als reseller ben je dus altijd vrij om je eigen propositie te maken met onze diensten. Wij factureren nooit aan eindklanten. Het klanteigendom ligt volledig bij onze partners.”
5. Support van BusinessCom
“Resellers staan er nooit alleen want BusinessCom is een kennishuis”, zegt Eric: “Businesspartners kunnen bij ons rekenen op meerdere facetten ondersteuning waaronder strategisch advies en concreet bij klantprojecten. Ons Sales- en Presales-team van 20 professionals ondersteunt partners bij het commerciële proces en het maken van de juiste business case. Wat betreft aftersales staat onze Binnendienst van 3 personen klaar voor alle eerstelijns vragen. En voor de meer complexe vraagstukken en 24/7 technisch support staat ons technische team van 12 professionals gereed. Allemaal met de korte lijnen die iedereen van BusinessCom kent: persoonlijk én professioneel.”
6. Samenwerken met BusinessCom is leuk
“De laatste reden voor partners om voor My-Connect te kiezen, is op en top BusinessCom”, vindt Derc. “Mensen doen zaken met mensen. We zijn graag samen succesvol met onze partners, we gaan voor ze door het vuur en maken ook graag een hoop lol samen. Zo hebben we regelmatig mooie evenementen die we met partners bezoeken, zoals de Formule 1, het carnavalsfeest Vudel en het EK Voetbal. We hebben met onze collega-partnermanagers zeer veel My-Connect Snoepboxen bij partners afgeleverd en elk najaar brengen we traditioneel de Veghelse Krollen rond.”
Meer weten over de clouddiensten van BusinessCom? Zoek dan contact via info@businesscom.nl, of bel naar 0413 724 200.
(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine #05-2024)