• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

3G uitzetten kost Verizon ruim 900.000 klanten

Niet iedereen is overgestapt op 5G

07-02-2023
Verizon
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Eind januari heeft Verizon de cijfers over 2022 bekend gemaakt en die maken duidelijk dat het uitzetten van 3G behoorlijk wat churn heeft opgeleverd. Dat roept de nodige vragen op.

3G en 4G uitzetten

VerizonAmerika was er vroeg bij met 5G en alleen daarom is het al interessant te zien wat daar gebeurt op het vlak van mobiel internet en telefoneren. Medio 2022 kwamen de eerste berichten door dat Europeanen in Amerika problemen ondervonden met bellen. Oorzaak was dat de 3G netwerken werden afgebouwd. Wie bellen over LTE niet aan had staan voor het aanstralen van een Amerikaanse zendmast kon daarom geen verbinding meer opbouwen. Heel vervelend, mede omdat de toegang tot 112 en andere hulpdiensten in Amerika daardoor niet meer mogelijk was.

Die problematiek heeft geleid tot kritische artikelen in de Europese pers, vragen in de Tweede Kamer en de nodige discussies in technische gremia. Het mag immers niet zo zijn dat in Europa dezelfde onbereikbaarheid ontstaat omdat de telco’s in hoog tempo delen van de infra uitzetten.

Dat uitzetten doen ze in Amerika en hier om twee redenen. De eerste is dat het in de lucht houden van netwerken duur is. Uitzetten of capaciteit terugschroeven is dus een manier om kosten te besparen. De andere reden is een deel van het frequentiebereik nodig is voor 5G. Meer capaciteit is wat de telco’s denken nodig te hebben om meer klanten te kunnen onboarden.

De cijfers van Verizon en de toelichting die door de directie is gegeven geeft bovenstaande een extra dimensie. Het bedrijf gaf in 2022 $6,2 miljard uit om 5G uit te bouwen. Tegelijk is het halverwege het jaar begonnen de stekker uit 3G te trekken. Daarmee was het de laatste van de aanbieders in het land. Per 31 december 2022 is er ook via deze aanbieder geen 3G meer mogelijk.

Nieuwe klanten met 5G

Het opschalen van 5G heeft, samen met de gewone marketing activiteiten nieuwe klanten opgeleverd. In totaal iets meer dan 200.000 in Q4. Dat aantal lijkt hoger dan het in werkelijkheid is. Er zitten namelijk maar 41.000 consumenten met een bel abonnement tussen, voor de rest zijn het zakelijke aansluitingen. Dat kan dus zelfs de simkaart voor een pinautomaat zijn.

Uitstroom van klanten

Die aanwas staat in geen enkele verhouding met de uitstroom van klanten. In de boeken van Verizon staan nu 909.000 minder klanten dan een jaar geleden. 392.000 waren abonnee met een 3G kaart en 237.000 met een prepaid kaart. Die klanten kunnen nu niet meer bellen of internetten met 3G, want dat netwerk bestaat niet meer. Ze zijn ook niet overgestapt naar 4G of 5G.

Net als elke telco wist Verizon dat niet alle 3G klanten behouden konden blijven, maar deze omvang is een onaangename verrassing. Het is een van de redenen waarom de verwachtingen voor 2023 zijn bijgesteld.

Tags: 5Gmobiele telefonie

GerelateerdeBerichten

Eurofiber-twitter

NTT DATA en Eurofiber samenwerking Private 5G managed service voor bedrijven

2025/07/10
Partner Event Jacques podium

Eerste Partner Event Internet on Demand

2025/06/17
Volgend bericht
Humly

Humly brengt harmonie op hybride werkplekken

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon