• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

oneCentral: ‘Werken verhuist van kantoortuin naar huiskamer’

15-01-2021
oneCentral: 'Werken verhuist van kantoortuin naar huiskamer'
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

CEO Marius Savelbergh van oneCentral kijkt uit naar 2021. Zijn bedrijf biedt ICT-resellers en partners al ruim vijftien jaar telecomdiensten van toonaangevende leveranciers vanuit het eigen communicatieplatform in de cloud. Het hostingplatform is dit jaar herzien en uitgebreid en het netwerk is opgewaardeerd met een nieuwe architectuur. Ook is het bedrijf na een uitgebreid traject nu ISO-gecertificeerd. Zo is oneCentral klaar voor de toekomst.

Hoe ziet de digitale en hybride werkplek er in 2021 uit, wat gaat er allemaal veranderen?

oneCentral: 'Werken verhuist van kantoortuin naar huiskamer'
Marius Savelbergh van oneCentral.

“Dit voorjaar hebben we als samenleving en bedrijfsleven geleerd dat organisaties moeten focussen op organiseren. Als ik naar mijn eigen organisatie kijk, ben ik trots op hoe geruisloos en probleemloos de veranderingen zijn verlopen. Medewerkers hebben hun laptop opgepakt en zijn vanuit thuis gaan werken. Ze hebben laten zien hoe onafhankelijk ze als mensen zijn en hebben hun verantwoordelijkheid genomen.”

“Ik ben wel een beetje geschrokken van het gemak waarmee bedrijven denken over hun bereikbaarheid. Bellen, berichten sturen, mailen, videocalls opzetten, callcenters inrichten zijn alleen de technische kant van de oplossingen. Maar afspraken maken over bereikbaarheid, blijkt lastiger. Medewerkers zijn dit jaar geconfronteerd met een nieuwe manier van werken en bedrijven hebben een ontwikkeling geadopteerd  waar de sector al tien jaar over praat. Maar als mensen vaker thuiswerken dan dat ze op kantoor zijn, moeten ze nadenken over hoe ze hun organisatie vertegenwoordigen. Als je bij de kassa van een supermarkt een zakelijk gesprek binnenkrijgt, sta je voor een keuze. De telefoon aannemen terwijl je in de rij staat, is niet goed en wegdrukken ook niet. Dit soort uitdagingen met betrekking tot bereikbaarheid kunnen bedrijven overwinnen door de dialoog aan te gaan met hun medewerkers. Normaal is de regel, eerst organiseren en dan automatiseren.”

Hoe heb je afgelopen jaar de ontwikkelingen in de markt voor mobiele en vaste telefonieoplossingen ervaren en wat verwacht je voor 2021?

“Belminuten zijn nog steeds belangrijk voor het kanaal, maar die gaan wegvallen door diensten als Teams. Dit gegeven beïnvloedt het businessmodel van ICT-resellers. Zij zullen klanten moeten helpen met het organiseren van de bereikbaarheid van hun organisatie en de beschikbaarheid van mensen.”

“Ook de aansturing van medewerkers verandert en richt zich meer op performance. Als een taak binnen een bepaalde tijd af moet en dat gebeurt, is het goed. Zo niet, wat dan? Over het algemeen hebben mensen een groot verantwoordelijkheidsbesef en met UC kunnen ze hun werk binnen de tijd en afspraken doen. Maar organisaties moeten mensen trainen in communicatie, duidelijke afspraken maken over de bereikbaarheid, zichtbaarheid en het imago van het bedrijf en die zaken toetsen. Vertrouwen is goed, beheren is beter. Daar zijn tools voor, al kunnen die bedreigend overkomen omdat ze ingrijpen in de huidige situatie en zaken inzichtelijk en meetbaar maken. Werken verplaatst zich van de kantoortuin naar de huiskamer. Dat vraagt om nieuwe spelregels. Veel bedrijven realiseren zich dat nog onvoldoende of worstelen met deze materie.”

Welke zakelijke beslissingen heb je genomen waardoor 2021 voor jouw bedrijf een topjaar gaat worden?

“We hebben 2020 gebruikt om oneCentral als bedrijf te versterken. We hebben een nieuwe architectuur ontworpen voor ons netwerk inclusief moderne netwerk- en virtualisatietechnologie en dit in overleg met partners uitgerold. Ook hebben we de conversie verricht van ons virtuele platform waarop communicatie-oplossingen van Xelion, Avaya, 3CX, Unify, Microsoft en andere aanbieders draaien. We kunnen onze partners en eindgebruikers nu nog beter bedienen met een stabiele omgeving met voldoende capaciteit voor groei. Dit is een belangrijke opwaardering.”

‘Goede bereikbaarheid van organisaties vraagt om nieuwe spelregels’

“Dit jaar hebben we ook de certificering ISO 27001:2017 Informatiebeveiliging behaald. Partners kunnen nu aantonen dat hun dienstverlening veilig en betrouwbaar is. En tegen klanten die hoge eisen stellen aan informatiebeveiliging, kunnen ze nu expliciet zeggen dat de diensten door een gecertificeerde partij worden geleverd.”

“We hebben belangrijke stappen gemaakt met het beheer van Teams en de integratie met bestaande telefonie via ons platform. Ook helpen we resellers, die van oudsher telefonie leveren, met hun Teams aanbod en bepalen we gezamenlijk een strategie omdat velen van hen daar weinig ervaring mee hebben.”

“Met al deze stappen zijn we voorbereid op de komende jaren. We hebben goed nagedacht over hoe we het verschil kunnen maken. Zo schuiven we steeds meer op naar diensten en services. We lanceren komend jaar additionele mogelijkheden op Microsoft– diensten. Bijvoorbeeld een back-up service voor Microsoft 365. Dit past in de dienstverlening die partners aan hun klanten bieden. Ook komen we met callcenter-mogelijkheden en rapportagetools waarmee bedrijven inzichtelijk maken welke klanten op welke manier support willen. Daarnaast hebben ze in beeld hoe de bereikbaarheid van hun organisatie scoort en of de servicelevels worden gehaald. Voor ICT-resellers zijn deze tools belangrijk in hun relatie met klanten en wij laten als oneCentral zien dat we een sterk bedrijf zijn met een duidelijk meerwaarde voor partners en klanten.”

Tags: telecom

GerelateerdeBerichten

Vodafone-T-Mobile

Nog meer ontslagen – nu bij de telecombedrijven

2023/01/17
Jeroen Karel Q-datasolutions kleur 1200x900

Start-up Q data solutions zet volgende stap

2023/01/10
Volgend bericht
Greg Mason benoemd in de rol van Alliances bij Xelion

Greg Mason benoemd in de rol van Alliances bij Xelion

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid