• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT

‘IT en telecom integreren steeds verder met elkaar’

14-10-2020
SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

MachCloud Nederland is onderdeel van het succesvolle Amerikaanse bedrijf MachSol, marktleider in multicloud operations management, orchestration en service delivery oplossingen. MachSol heeft klanten in meerdan honderd landen die bestaan uit Fortune 500-bedrijven, hosting- en cloudproviders, overheden, financiële instellingen en telecomproviders. Door telecomcomponenten zoals bellen aan Microsoft Teams toe te voegen, is het aanbod compleet.

Kees van der Borst, directeur van MachCloud: “MachCloud is een Nederlands bedrijf met Nederlandse certificeringen. Zakelijke telefonie en Microsoft-clouddiensten zijn volledig geïntegreerd, waardoor resellers diensten kunnen bestellen en beheren vanuit één omgeving. Voor hen zijn we die one-stop-shop,” opent Van der Borst het gesprek. “Denk aan bellen met Microsoft Teams, SIP trunks, cloud PBX, Microsoft 365-licenties, cloudinfrastructuur en Windows virtuele desktop.” Van der Borst vervolgt: “Het automatiseren van processen en het ontwikkelen van de nieuwste producten en diensten vergt een forse investering. Dankzij onze Amerikaanse moeder staan we waar we nu zijn en kunnen we bezig blijven met het verder ontwikkelen van innovatieve oplossingen. Zo hebben we deze maand na bijna twee jaar wachten eindelijk een octrooi verkregen voor technologie waarmee we de Microsoft-cloud direct kunnen koppelen aan het telefonienetwerk. Dat zijn mooie ontwikkelingen voor ons bedrijf.”

Communicatie en het ‘nieuwe normaal’

Sinds de uitbraak van de Covid-pandemie is bij de meeste bedrijven werken vanuit huis of onderweg het nieuwe normaal geworden. Van der Borst: “Bij de oude standaard om te gaan bellen met Microsoft Teams moest je gebruik maken van een Session Border Controller (SBC) op locatie of in een publieke cloud. Dankzij onze gepatenteerde oplossing zijn de Microsoft-cloud en het telecomnetwerk direct met elkaar verbonden en volledig geïntegreerd in één webportaal. Derde partijen kunnen hierdoor geen toegang verkrijgen tot belangrijke persoonsgegevens of wachtwoorden. Het beheren van Microsoft 365 voor de zakelijke gebruiker is eenvoudig dankzij onze intelligente selfservice webportaal. De toegang tot Microsoft 365 cloud wordt verzorgd door Multi-Factor Authenticatie, zodat wachtwoorden niet hoeven te worden gedeeld met derde partijen. Dit is namelijk wel het geval als er gebruik wordt gemaakt van de oude standaard, zoals Microsoft die ruim tien jaar geleden heeft ontwikkeld. Een overduidelijk pluspunt is dat het leveren van bellen met Microsoft Teams bij MachCloud geen aanvullende kosten, investeringen of trainingen vereist.”

Samenwerking in onafhankelijkheid

MachCloud werkt op diverse gebieden al tientallen jaren nauw samen met Microsoft, maar heeft er toch voor gekozen om tele-communicatiediensten volledig onafhankelijk en op basis van de laatste technologieën in combinatie met de hoogste veiligheidsstandaarden te leveren aan klanten en partners. Van der Borst: “Dat betekent dat we soms afwijken van de modus die Microsoft hanteert. Zo heeft Microsoft ervoor gekozen om bij het bellen met Teams, de verbinding tussen Microsoft-cloud en het telecomnetwerk altijd via een SBC te laten lopen. Dit brengt extra kosten voor licenties en aanvullend SBC-beheer met zich mee. Dit is niet per se het pad waar grotere organisaties gebruik van willen maken die bijvoorbeeld hun bestaande hosted PBX, callcenter-applicatie of verkort kiesplannen willen behouden. Dat is bij ons wél mogelijk.”

MachCloud white label-services

MachCloud levert white label-diensten, zodat deze door aanbieders onder hun eigen merk in de markt kunnen worden gezet. Van der Borst: “Via de REST-API kan de reseller diensten bijvoorbeeld via de eigen website aanbieden. De reseller bepaalt de prijzen en marge, en blijft eigenaar van de klantrelatie. Via ons selfservice-webportaal worden nummers geporteerd en is het mogelijk om filters in te stellen tegen misbruik en tegen het bellen van ongewenste 0900 servicenummers.”

Ontzorging van reseller en eindklant

Met MachCloud kan de reseller zowel telecom- als clouddiensten volledig geïntegreerd leveren met een hogere omzet als resultaat, zegt Van der Borst: “We hebben het MachCloud-platform en de gekoppelde diensten volledig in eigen beheer. In tegenstelling tot SBC-oplossingen, die uit de publieke cloud worden geleverd, is het private platform van MachCloud geografisch redundant uitgevoerd in Europese datacenters. Als gecertificeerde telecomaanbieder kan MachCloud zorgen voor nummerbehoud van alle typen telefoonnummers in Europese landen.”

Innovatief aanbod, concurrerende prijzen

Van der Borst: “Eén van onze andere sterke punten is dat we de aanvullende kosten voor het koppelen van Microsoft Teams niet in rekening brengen, die normaal door SBC’s of andere verwante services wel in rekening worden gebracht. Dat kan, omdat wij de dienst volledig zelf beheren. Wij bieden oplossingen voor zowel traditionele telecomresellers als IT-dienstverleners. Ik verwacht dat de integratie van IT en telecom in de zakelijke markt op korte termijn een steeds grotere rol gaat spelen. Bij die ontwikkeling willen we graag betrokken zijn, waarbij Nederland als koploper wordt gezien. Ook bij onze resellers in West-Europa is de vraag voor deze dienst sterk aan het toenemen. Al met al is het prettig om te ervaren dat we in een groeimarkt opereren. En daar laten we onze partners ook graag van meeprofiteren”, besluit Van der Borst.

Tags: CommunicatieMicrosoft

GerelateerdeBerichten

windows-7-logo

Windows 7 is nu echt verleden tijd

2023/01/12
ibm logo 200

IBM kiest voor enorme prijsverhoging

2022/12/15
Volgend bericht

Apple introduceert vier versies van nieuwe iPhone 12

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Accountmanager (Medior/Senior)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Vacature voor een IT-consultant

door Rashid Niamat
20-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Hannover Messe 2023

17-05-2023 @ 09:00 , more

GIoTS 2023

19-06-2023 @ 10:00 , more

Kick off event Smart Living Society 2023

25-02-2023 @ 15:00 , more

Nieuwe businesskansen met 5G

17-02-2023 - 17:00

Het Digital Ecosystems Institute Jaarevent 2023 – De Dans van de Digitale Zwerm

16-02-2023 - 18:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid