• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

EPOS-rapport ‘Werkplek van de toekomst’

14-03-2023
Epos-logo
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Epos-logoWerknemers verwachten steeds vaker dat hun werkgevers oog hebben voor hun welzijn, zowel op lichamelijk als geestelijk vlak. Minder dan de helft van de werknemers is tevreden met hun huidige balans tussen werk en privé (43%), en bijna een derde (30%) zegt van plan te zijn van carrière te veranderen om hun algehele geluk te verbeteren. De helft van de werknemers zegt tijd met collega’s in persoon te missen nu ze op afstand kunnen werken. Deze trend is het grootst onder Gen Z en Millennials (80%) die graag fysieke kantoorruimtes gebruiken om te leren, te groeien en zich te vestigen in hun werkgemeenschap.

Dat zijn enkele van de voornaamste bevindingen van het rapport ‘The Workplace of the Future‘, dat gebaseerd is op een onderzoek dat audio- en videofabrikant EPOS door Foresight Factory heeft laten uitvoeren. Daarmee wil EPOS zicht krijgen op huidige en opkomende trends die de toekomst van werk bepalen, evenals de technologische oplossingen waarmee bedrijven een hybride strategie voor een productief personeelsbestand op lange termijn kunnen ontwikkelen. Drie jaar na de pandemie moeten bedrijven immers ernstige crises het hoofd bieden om productief en winstgevend te blijven. Daarnaast worstelen ze meer dan ooit met het efficiënt organiseren van hybride werkpraktijken en het aanpassen van hun bedrijfspraktijken om aan de behoeften van hun werknemers te voldoen.

Andere belangrijke bevindingen zijn:

  • Werknemers geven voorrang aan hun welzijn

Meer dan de helft van de werknemers van over de hele wereld (53%) zegt dat zij meer prioriteit geven aan hun welzijn, zowel lichamelijk als geestelijk, dan vóór de pandemie. Als gevolg daarvan verwachten ze steeds vaker dat hun werkgevers deel uitmaken van hun gezondheidsecosystemen: 38% van de werknemers wil dat hun werkgevers hun personeel ondersteunen door hen vrij te geven voor geestelijke gezondheidsbehoeften. Nog eens 30% van de werknemers wil dat bedrijven uren uittrekken voor werknemers waarop ze zich bezig kunnen houden met geestelijk en lichamelijk welzijn.

  • Het vermijden van een burn-out en het nastreven van geluk zijn de belangrijkste drijfveren

Burn-out bij werknemers is een hardnekkig probleem en 36% van de werknemers wereldwijd zegt de afgelopen twaalf maanden een burn-out te hebben gehad door ’te hard werken’, een gevoel dat het grootst is onder Gen Z (40%) en Millennials (42%). Naarmate de kloof tussen werkgevers en werknemers over werken op afstand groter wordt, groeit ook de ontevredenheid. Minder dan de helft van de werknemers is tevreden met hun huidige balans tussen werk en privé (43%), en bijna een derde (30%) zegt van plan te zijn van carrière te veranderen om hun algehele geluk te verbeteren.

  • Toegang tot een fysiek kantoor is van vitaal belang

Werknemers willen voorkomen dat ze zich geïsoleerd voelen en willen dat bedrijven zowel fysieke als virtuele mogelijkheden bieden voor verbinding en samenwerking. De helft van de werknemers zegt tijd met collega’s in persoon te missen nu ze op afstand kunnen werken. Deze trend is het grootst onder Gen Z en Millennials (80%), die graag fysieke kantoorruimtes gebruiken om te leren, te groeien en zich te vestigen in hun werkgemeenschap.

  • Werknemers zullen vertrekken als ze niet leren

Van werknemers wordt verwacht dat ze bestaande vaardigheden snel verbeteren of nieuwe vaardigheden opdoen. Anderzijds wil 60% van de werknemers van alle leeftijden ook blijven leren, en 44% zegt dat zij binnen hun huidige baan vooruit willen en zich verder willen bekwamen. Als ze niet kunnen leren en groeien binnen een functie, zullen ze vertrekken om hun carrièredoelen te bereiken.

  • Ondermaatse technologische oplossingen kunnen leiden tot cognitieve overbelasting

Werkgevers moeten ook bewust werknemers uitrusten met oplossingen die het risico op cognitieve vermoeidheid verminderen. Onderzoek van EPOS heeft aangetoond dat in lawaaierige omgevingen de hersenen harder werken om zich te concentreren op de belangrijkste geluidsbron, waardoor 35% meer cognitieve inspanning nodig is om te luisteren. Na verloop van tijd kan dit leiden tot cognitieve overbelasting en hersenvermoeidheid, met gevolgen voor het stressniveau van de werknemer, het onthouden van informatie en de prestaties.

“De wereld van werk is nog nooit zo complex geweest als nu,” zegt Jeppe Dalberg-Larsen, President bij EPOS. “Bedrijfsleiders die investeren in de toekomst van hun bedrijf en de toekomst van hun werknemers moeten bewust nadenken over hun hybride strategieën. Er is geen uniforme aanpak. Hoewel we de afgelopen jaren hebben gezien hoe technologie het moderne werk heeft gerevolutioneerd, is het geen vervanging voor leiderschap en cultuur. Leiders worden tegenwoordig geconfronteerd met nieuwe uitdagingen en moeten hun mensen centraal stellen bij het creëren van een werkgemeenschap die werknemers langdurig betrokken houdt.”

“Elk bedrijf vereist een uniek en op maat gemaakt plan dat rekening houdt met alle aspecten van bedrijfsvoering, mensen en cultuur. Bedrijfsleiders moeten zich afstemmen op de kwesties, uitdagingen en belangen die hun werknemers het meest bezighouden en de nodige veranderingen aanbrengen om als team te kunnen floreren,” luidt het advies van Marta Vilella, Client Partner bij Foresight Factory.

Methodologie van het rapport

In opdracht van EPOS, en ter aanvulling van de trendgegevens, heeft Foresight Factory contact opgenomen met bedrijven uit de VS, Groot-Brittannië, Australië, Nieuw-Zeeland en Duitsland om inzicht te krijgen in hun perspectieven en observaties van de huidige markt.

Tags: werkplek

GerelateerdeBerichten

Epos_Arnoud Dolle 2023

Arnoud Dollé over nieuwe producten EPOS EXPAND

2023/03/07
Humly

Humly brengt harmonie op hybride werkplekken

2023/02/07
Volgend bericht
TRUST_WIEGER-400px

Interview Wieger Deknatel van Trust

Uitgelichte Vacatures

Account Manager Carriers & Connectivity

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Vacature voor een Projectleider ICT

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Vacature voor een Technisch Consultant (M365/Azure)

door Rashid Niamat
22-02-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

whitesky.cloud het Cloud throughout event

28-03-2023 - 14:00

Lezing Secior

22-03-2023 - 18:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid