• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • e-Papers
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Xelion Circulaire IT 2023Gamma copaco gamma-copaco-teams

CEO Terry Aurik van Voiceworks over groei Enreach

'Overnames creëren meerwaarde’

06-12-2021
terry-aurik voiceworks - 400

CEO Terry Aurik van Enreach

Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Van lokale speler op de telefoniemarkt via groei en innovatie naar aanbieder van een breed scala UC-diensten. In een notendop is het de route die Voiceworks afgelopen jaren heeft afgelegd. Onder leiding van CEO Terry Aurik maakt het bedrijf uit Almere zich op voor de volgende (grote) stappen.

Insider

terry-aurik voiceworks - 400

Een gesprek met Terry is altijd openhartig. Als oudgediende in de telecombranche en CEO van Voiceworks heeft ze een scherp oog voor de ontwikkelingen in de sector. Ook is ze als insider betrokken geweest bij de indrukwekkende opmars van een internationale telecomspeler.

Moederbedrijf Enreach haalt al vier jaar vooral de media met de acquisities en overnames die het bedrijf aan elkaar rijgt. De Nederlandse bedrijven DSD Europe en CloudLand (cloud software distributiegroep), Go2the.cloud (Microsoft cloud service provider) en Botsquad (AI) zijn sinds enkele maanden onderdeel van de groep. Maar ook andere internationale partijen in bijvoorbeeld cloud communicatie en cloud contact center oplossingen zoals Benemen (cloud communicatie), HeroBase (cloud contact centers), Masvoz (B2B cloud communications provider) en Swyx (hosted telefonie) zitten al een tijdje in de groep.

Maar het moet gezegd, er zit ook logica in de keuzes. Oprichters Stijn Nijhuis en Koen van Geffen van Enreach en Voiceworks hebben inmiddels een volwaardig portfolio van bedrijven die allemaal een bepaalde niche bedienen in de IT- en telecommarkt. Was de overnamestrategie van Enreach in eerste aanleg vooral gericht op groei, inmiddels ligt de focus op het creëren van meerwaarde.

Ook Voiceworks profiteert hiervan, legt Terry uit, die tevens CEO van Enreach Nederland is. “De overnames leveren waarde op het portfolio van Enreach. Een uitgebreider portfolio bundelt kennis en mogelijkheden waar alle bedrijven in de groep van profiteren. Dat zijn belangrijke stappen op onze weg om Europa’s UC-marktleider te worden. Binnen die samenhangende visie kunnen we als groep een steeds breder scala diensten bieden waar partners en klanten voordeel van hebben.”

Katalysator

De belangrijkste katalysator van vernieuwing in de markt voor clouddiensten, hosted telefonie en managed IT, is zonder twijfel het hybride werken. “Uiteraard staat thuiswerken al veel langer op de agenda van bedrijven, maar de koudwatervrees is weg. De pandemie heeft een transitie in gang gezet die normaliter jaren kost. Er is een nieuwe markt ontstaan rond managed services en cloud. Vanuit Voiceworks en onze zusterbedrijven zoals DSD en Go2the.Cloud zijn we nu in staat die transitie te faciliteren met telefonie en kantoorautomatisering vanuit de cloud. Resellers en partners kunnen baat hebben bij applicatie-marktplaatsen in de cloud en hun klanten snel en efficiënt voorzien van diensten als Microsoft, WeFact, Acronis, en Teamleader.”

Opkomst chatbots

Op het gebied van innovatie ziet Terry veel kansen in het segment van kunstmatige intelligentie. Chatbots zijn cruciaal bij de digitalisering die inmiddels onomkeerbaar is, denkt ze. “Chatbots hebben veel toegevoegde waarde voor de verdienmodellen van bedrijven. Een chatbot is niet het einde van de klantrelatie, maar een radertje in een complex model. Ze kunnen eenvoudige concrete vragen snel, efficiënt en automatisch afhandelen terwijl complexere kwesties gewoon terechtkomen bij een supportmedewerker. Het verhoogt de efficiency, de kans op een succesvol antwoord en daarmee de klanttevredenheid. Ik voorzie dat steeds meer bedrijven chatbots gaan inzetten in hun klantenservice. Het mooie is dat we die expertise met de acquisitie van Botsquad ook in huis hebben”, zegt Terry lachend.

Relatie met partners

Voor partners en hun klanten die de innovaties wel eens live willen aanschouwen, heeft Voiceworks een demonstratieruimte ingericht in het stadion van Almere City FC. Partners en prospects kunnen in een gemoedelijke omgeving alle mogelijkheden van de diensten bespreken en uitproberen. “In de ruimte staat het complete portfolio in een werkende configuratie. Het is de ideale locatie om samen in een informele sfeer de opties van het brede aanbod door te nemen en ervaren”, zegt Terry. “Net als tijdens het partnerevent dat er in 2022 weer aankomt. Eindelijk kunnen we onze partners weer begroeten. Zij zijn namelijk van onschatbare waarde. Zo’n mooi event is onderdeel van het complete relatiebeheer en een van de vele manieren waarop we partners ondersteunen bij het succesvol zaken doen.”

 

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 4)

Tags: ITchannelPRo MagazineovernameUC

GerelateerdeBerichten

Goof-Telefonie leeft

VoipQ over het complete dienstenpakket voor resellers

2023/03/28
België

Niet een, niet twee, maar drie overnames in België

2023/03/27
Volgend bericht
Dave_Faber ALLCLOUD

De ambitie van Dave Faber van ALLCLOUD

Uitgelichte Vacatures

Vacature voor een Servicedesk Engineer

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit traineeship Azure PaaS, IoT en AI

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

CodIT_EU

Codit zoekt Projectmanager IT

door Rashid Niamat
27-03-2023
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

De ACTNOW Impact Tech Summit

23-05-2023 - 17:00

IBC2023

15-09-2023 @ 09:00 , more

Herontdek de IT-wereld tijdens de Gaia Data Experience

05-04-2023 - 17:00

Gamma Communications Teams Event 2023

17-04-2023 - 17:00

Webinar Recovering Damaged or Corrupted Backups of Virtual Systems

18-04-2023 - 15:00
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid