• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

X2com Xelion

CCO Peter Bakker van Yielder Group

Groot, groter, grootst - Van groot naar groter op eigen voorwaarden

21-05-2022
Peter Bakker (Yielder)
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Voor de reeks Groot, groter, grootst spreekt ITchannelPRO dit keer met CCO Peter Bakker van de Yielder Group. Peter komt van INTO dat sinds 2021 deel uitmaakt van Yielder. Waar INTO een bekende naam is in de markt, is Yielder dat minder. Deze bewuste keuze komt terug in het gesprek.

Peter Bakker (Yielder)Peter heeft een lange staat van dienst in de IT- en telecomsector. In 2019 is hij aangesteld als CEO bij INTO, een managed service provider in telecom en IT met focus op het mkb. De Yielder Group is in het voorjaar van 2021 toegetreden als aandeelhouder. De groep bestaat naast INTO uit de andere merken IP Visie, Connectivity Factory, Telecombinatie en Welcom Bij. De vijf merken bedienen verschillende delen van de telecom & IT-markt. IP Visie levert vanuit het eigen core netwerk datadiensten aan mkb+ en Connectivity Factory is een bekende distributeur van telecomdiensten met ruim 400 partners.

Portfolio en samenhang

Het portfolio van Yielder is daarmee breed maar de samenhang is direct zichtbaar. “Telecom- en ICT-dienstverlening, dat is wat we met de diverse merken doen binnen hun eigen segment”, zegt Peter. “Deels is het een retailconcept voor het leveren van telecomdiensten voor eindgebruikers. Met INTO & Connectivity Factory verzorgen we, al dan niet met partners, vooral dienstverlening aan mkb-klanten.” Dat gaat van cloud tot en met de (flexibele) werkplek. Bij zowel partners als eindgebruikers zijn die merken bekend. De naam Yielder Group kan rekenen op minder herkenning. Dat is volgens Peter een bewuste keuze.

Merknamen

De bestaande sterke merknamen worden gekoesterd en verder versterkt. De bedrijven zijn weliswaar onderdeel van de Yielder Group, maar ze behouden een behoorlijke eigen identiteit waarbij wel actief wordt gemanaged op volledige integratie. “Zo worden de kennis en het nieuwe portfolio zo snel mogelijk geactiveerd over de verschillende saleskanalen”, aldus Peter. “INTO is daar een goed voorbeeld van, waarbij met name de sales- en serviceloketten gelijk blijven voor de klanten. De uitbreiding van het portfolio zorgt dus voor meer keuze voor de klant, terwijl er wel maximale synergie wordt behaald achter de schermen.”

In dat opzicht wijkt de strategie van de Yielder Group af van sommige andere investeerders. Die willen na een acquisitie vaak pas later overgaan tot het samenvoegen van portfolio’s en/of veranderen van de organisatiestructuur. Yielder wil volgens Peter juist direct duidelijkheid geven aan werknemers en businesspartners. “Of merknamen blijven bestaan, hangt af van naamsbekendheid en het marktgebied waarin ze opereren. De naam Yielder zal de komende periode wel worden gebruikt voor de communicatie in de arbeidsmarkt. Werving en selectie gebeurt voor en door de groep. Dat is ook logisch, want we willen kandidaten op voorhand duidelijk maken dat we een brede organisatie zijn met maximaal groeipotentieel en grote ambities.” Nieuwe mensen komen dus in een dynamische en veranderende structuur waar volop kansen zijn voor jonge en ambitieuze mensen met een HBO- of universitaire opleiding. Peter: “Deze mensen krijgen in organisaties als Yielder sneller verantwoordelijkheden waar ze in grotere bedrijven vaak jaren op moeten wachten.”

Ambities mkb

De ambities voor het mkb kan Peter kort samenvatten. “We willen graag zo gestandaardiseerd mogelijk ICT-diensten distribueren en/of integreren, van cloud tot en met de flexibele werkplek. Een one-stop-shop voor klanten en partners. Yielder wil hierin niet zelf allerlei platformen bouwen en beheren. Enerzijds houden we zo de organisatie ‘asset light’ en anderzijds kunnen we sneller dan concurrenten inspringen op de veranderende klantvraag. Platformen en access-netwerken doen we samen met onze vaste en sterke ebusiness-partners en -leveranciers. Daarnaast worden we ook steeds meer gevraagd in het ondersteunen van ICT-gerelateerde bedrijfskritische processen en is security momenteel zeer actueel.”

Kentering

De ingekochte en eigen diensten zijn de basis voor managed services voor telecom en ICT voor meerdere doelgroepen en marktsegmenten. De vraag daarnaar is groot, net als het aanbod. Maar er is aan beide kanten wel veel gaande, geeft Peter aan. “We hebben jaren van groei meegemaakt zonder dat er echt veel noodzaak was om de klant goed te leren kennen. Daar is nu een kentering gaande en dat heeft niet iedereen in de gaten. Sales is nu anders dan een paar jaar geleden. Verkocht je in het verleden producten of halffabricaten, nu leveren en beheren we steeds meer volledige oplossingen. Elk bedrijf in Nederland wordt in zekere mate een ‘ICT-bedrijf’ en heeft ondersteuning nodig in die transitie.

De verschuiving in de markt draagt ook bij aan de consolidatie die al enige tijd gaande is. Het is volgens Peter het bekende verhaal dat niet iedereen zich prettig voelt bij de nieuwe rol die de markt oplegt of mee kan/wil ontwikkelen. ”Er is hierdoor een logische ‘shake out’ gaande in zowel IT als telecom”, ziet Peter. “We zien daardoor ook met enige regelmaat interessante partijen voorbijkomen. Men weet ons inmiddels wel te vinden als een van de leidende partijen in deze verandering en dus consolidatie”, zegt Peter. Maar daar voegt hij direct aan toe dat de Yielder Group niet tegen elke prijs wil groeien. “We kopen niet om te kopen maar om onze klanten nog beter en vollediger van dienst te zijn.”

Weet wat er speelt

Voor Peter staat als een paal boven water dat customer intimacy en standaardisatie nu allesbepalend zijn. “Ik maak wel eens de opmerking in ons mid market-verkoopteam dat ik nu meer heb aan een handvol journalisten dan een even groot aantal verkopers. Journalisten zijn gewend door te vragen en zijn geïnteresseerd in wat er echt speelt. Het is voor ons geen loze kreet dat we willen weten wat er speelt bij onze klanten en in de markt”, verzekert hij. “Als je customer intimacy op één zet, maar niet verzandt in maatwerk en specials, stel je andere eisen aan de groei. Wij kijken nadrukkelijk wat de meerwaarde is voor de bestaande klanten en of het voor ons beheersbaar is en dus uiteindelijk ook voor de klant.

Anders naar groei kijken

De Yielder Group kijkt dus bewust anders naar groei en wel vanuit een klantperspectief. Tevreden en loyale klanten zorgen voor groei. De groei van het partnerkanaal krijgt hiervoor ook de nodige aandacht. Overnames dienen bij te dragen aan de groei en de mogelijkheden van het bedrijf, maar mogen niet ten koste gaan van de eerdere punten. Peter: “Op dit moment kijken we naar verdere ontwikkeling van onze organisatie in kennis en kunde. Om dit te accelereren, betrekken we voor de zomer een nieuw pand in Breda. Dat wordt de basis voor onze B2B-activiteiten en daarbij houden we rekening met verdere groei.”

Daarmee is, zoals eerder aangegeven, niet gezegd dat de Yielder Group momenteel de ogen sluit voor de andere marktontwikkelingen. Peter: “We verwachten zelfs dat de consolidatie en onze groei doorzet, ook op Europees niveau. Dit blijft voorlopig nog wel even doorgaan. Wij houden het hoofd koel. Wij gaan van groot naar groter, maar wel op onze eigen voorwaarden en belangrijker: die van onze gezamenlijke klanten en partners.”

Meer weten over de Yielder Group? Bel dan naar 088 777 70 00.

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPro Magazine nr 2)

Tags: ITchannelPRo Magazineovername

Gerelateerde Berichten

edit post
kantoor

IT Security: grote vraag en toch ontslagrondes

2022/06/29
edit post

Insight neemt Hanu Software Solutions over

2022/06/28
Volgend bericht
edit post
Prolion-Mark-Slagmolen

Column Mark Slagmolen (Prolion): we zijn verwend

Uitgelichte Vacatures

edit post
pocos-400400

Pocos: Inside Partnermanager (FG 7)

door Rashid Niamat
19-05-2022
0

edit post
ninjaOne

NinjaOne zoekt gedreven Account Executive

door Redactie
04-05-2022
0

edit post
X2com-twitter-logo

X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

door Redactie
08-04-2022
0

Bekijk alle vacatures

Aankomende events

Europese Managed Services Summit 2022

21-10-2022 @ 10:00 , more
Bekijk alle evenementen
Bekijk alle evenementen
ITchannelPRO

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

0653 510 690
[email protected]

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Algemeen nieuws
    • Cloud
    • Datacenters
    • Distributeurs
    • ICT
    • Security
    • Telecom
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • Digitaal Dossier
  • Personalia
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 ITchannelPRO - webdesign marketing bureau Yeps.nl.

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid